"Mi procjenjujemo svaki nastup kako bismo našli najbolji put ka interakciji s našim mušterijama", čulo se iz Tesle. Ujedno se i ukazuje na to kako taj proizvođač "nije fiksiran" na klasične manifestacije automobilskog sektora.
Iako zvuči kao trijezna procjena, to je gorak udarac za njemački automobilski sajam kojeg po 67. put organizira Udruženje njemačke automobilske industrije (VDA). Jer već je otkazao nastup i francuski koncern PSA, neće doći niti Fiat-Chrysler grupacija, otkazali su nastup i Nissan, Mitsubishi i Volvo, piše Deutsche Welle. Čak i Audi ovog puta nije naručio vlastiti izložbeni prostor nego će se poslušno smjestiti u dvorani matičnog koncerna Volkswagena.
Nastup na sajmu IAA je veoma skup
Udruženje VDA je uvjereno da će Tesla opet doći u Frankfurt, a naglašavaju kako će i ovako biti više od 50 automobilskih marki među kojima su i mladi kineski proizvođači. Tesla nije nastupio niti na sajmovima u New Yorku u Detroitu, ali baš zbog skandala s dizelom u Njemačkoj se čini da bi to Tesli bila odlična prilika za još bolju prodaju na njemačkom tržištu.
Doduše, narudžbi za novi model Tesla 3 ima dovoljno i Elonu Musku se može činiti da mu ne treba nastup na ovom sajmu. Ali u čitavoj automobilskoj industriji nije nikakva tajna da svi proizvođači automobila dobro provjeravaju da li im uopće treba nastup na tom sajmu. Kako javlja portal Bild.de, razloga ima mnogo: nastup na sajmu je veoma skup, a i značenje nastupa na sajmu više nije ono kakvo je bilo ranije. Tako i izlagači još jedva nude neke novitete, jer je glavna platforma Internet. A povrh toga, IAA "pokriva" prezasićeno europsko tržište gdje se proizvođači ionako bore za kupce popustima i posebnim ponudama. "Pravi" posao leži u zemljama poput Kine, Indije, čak i u Sjedinjenim Američkim Državama.
Drugi sajmovi postaju važniji
Poslovođa zadužen za sajmove u Udruženju njemačkih proizvođača automobila Klaus Bräuning ne poriče ništa od toga. Isto tako zna i da je baš toj udruzi narušen ugled optužbom o stvaranju kartela. "Obzirom na vijesti prošlih tjedana, nismo imali baš najljepšu pozadinu", priznaje Bräuning u listu FAZ. Ali i dodaje: "IAA je bio i ostao sajam koji je vodeći kad se radi o temi mobilnosti. Prema Frankfurtu se orijentiraju i drugi sajmovi poput onih u Detroitu ili Šangaju."
Bräuning kaže kako su "navikli da izlagači propuštaju poneki sajam IAA, ali da onda opet dođu." Zato i dalje pripremaju čitav niz tematskih cjelina i uvjeren je da će "IAA i ovog puta biti uspjeh." No ima i drugih pokazatelja: trend u automobilskoj industriji ide više u smjeru potpuno drukčijeg okruženja. Tako su i za proizvođače automobila sve važniji sajmovi poput sajma potrošačke elektronike CES u Las Vegasu, New York Fashion Week ili čak sajmovi namještaja na sjeveru Italije. Automobili su tamo tek ukras, ali u okružju kojem žele pripadati – vizionarski ili tek mondeno, zaključuje Deutsche Welle.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Genevu nitko ne zaobilazi iako nije bienale
Uključite se u raspravu