Naređena provjera čak 30 milijuna vozila zbog potencijalno neispravnih zračnih jastuka

Autor: Poslovni.hr/Hina , 20. rujan 2021. u 15:02
Foto: Borna Filic/PIXSELL

Jastuci su opozvani zato što u rijetkim slučajevima mogu ‘ispaliti’ u okolinu komadiće metala, što može biti smrtonosno.

Američka uprava za sigurnost prometa odlučila je provjeriti 30 milijuna vozila zbog potencijalno neispravnih zračnih jastuka japanske tvrtke Takata, pokazuje vladin dokument.

NHTSA je s analizom krenuo prošlog petka, a obuhvatit će američke modele vozila proizvedenih u razdoblju od 2001. do 2019. godine.

Pod povećalom će se naći vozila 20-ak kompanija, uključujući Honda Motor, Ford Motor, Toyota Motor, General Motors, Nissan Motor, Subaru, Tesla, Ferrari, Nissan Motor, Mazda, Daimler, BMW Chrysler (sada dio Stellantisa NV), Porsche Cars, Jaguar Land Rover.

Uprava je obavijestila proizvođače automobila o istrazi, ali ne i javnost.

Autokompanije u nedjelju nisu željele komentirati informaciju o istrazi u očekivanju priopćenja za javnosti ili nisu odmah odgovorile na zahtjeve za komentarom. NHTSA je odbila komentirati.

U SAD-u je u proteklih deset godina opozvano više od 67 milijuna zračnih jastuka koje je proizvela Takata, a u svijetu više od 100 milijuna, u najvećem sigurnosnom opozivu proizvoda u povijesti provjera.

Jastuci su opozvani zato što u rijetkim slučajevima mogu ‘ispaliti’ u okolinu komadiće metala, što može biti smrtonosno.

U svijetu je do sada zabilježeno najmanje 28 smrtnih slučajeva povezanih s Takatinim neispravnim zračnim jastucima, uključujući 19 u SAD-u, te više od 400 ozljeda.

U SAD-u je prijavljeno 16 smrtnih slučajeva u Hondinim vozilima, dva u Fordovima i jedan u BMW-ovom. Ostali smrtni slučajevi zabilježeni su u Hondinim vozilima u Maleziji, Brazilu i Meksiku.

Uzrok je ‘eksplozije’ i povlačenja 67 milijuna zračnih jastuka raspad kemikalije koja aktivira napuhavanje jastuka nakon dugotrajne izloženosti visokim temperaturama i vlazi.

Američka je uprava zatražila opoziv svih sličnih Takatinih zračnih jastuka koji nemaju eksikator, sredstvo za sušenje.

NHTSA je početkom godine priopćio da je od 67 milijuna opozvanih jastuka otprilike 50 milijuna popravljeno ili je problem riješen na drugi način.

Vozila obuhvaćena novom istragom imaju zračne jastuke s eksikatorom, a nisu zabilježeni slučajevi probijanja karoserije vozila u vožnji s takvim zračnim jastucima, bilježi američka uprava za sigurnost prometa, prema dokumentu.

“Iako trenutno nije utvrđen sigurnosni rizik, treba nastaviti s radom kako bi se procijenilo kakav bi rizik u budućnosti mogla predstavljati vozila sa zračnim jastucima s eksikatorom koja nisu povučena iz upotrebe”, priopćio je NHTSA.

Istraga će “zahtijevati opsežne informacije o Takatinim proizvodnim procesima i istraživanje zračnih jastuka na terenu”, dodali su.

Komentirajte prvi

New Report

Close