Naplata cestarine u EU izlaz za njemačku diskriminaciju

Autor: Tomislav Oharek , 01. veljača 2015. u 22:00
Violeta Bulc, povjerenica za promet pomno proučava nacionalne sustave naplate cestarina

Berlin želi od početka 2016. godine početi naplaćivati cestarinu na njemačkim autocestama, ali samo strancima.

Naplata cestarine u cijeloj Europskoj uniji mogla bi riješiti spor između EU-a i Njemačke nastao zato što Berlin kani uvesti sustav naplate koji Bruxelles smatra ilegalnim.

Europska komisija i Berlin u sukobu su zbog plana uvođenja naplate cestarine od 2016., koji bi Njemačka uvela samo za strance na njemačkim autocestama. I njemački bi vozači plaćali taj namet, ali bi im država smanjila postojeće poreze na auto.

 

550milijuna

eura godišnje od naplate cestarina očekuje Berlin

Izbor članica
Neke druge članice EU-a već naplaćuju cestarinu i tako održavaju autoceste, ali Komisija strahuje da njemački plan diskriminira građane EU-a koji nisu Nijemci. Povjerenica za promet Violeta Bulc rekla je krajem prošlog tjedna da se to pitanje tiče cijele Europe. "Zato smo počeli razmišljati o uvođenju univerzalne europske cestarine koja bi imala u vidu potrebe korisnika u malim putovanjima diljem Europe", rekla je ta nekadašnja slovenska računalna stručnjakinja. Sustav bi bio dobrovoljan, što znači da bi zemlje članice odlučile žele li se priključiti. EU-ov sustav cestarina temeljio bi se na prevaljenoj udaljenosti, a ne na vremenu provedenome na cesti, a prihod bi se vraćao zemlji članici, što bi bilo idealno za potrošnju na infrastrukturu, kaže Bulc i dodaje da Komisija proučava razne nacionalne sustave naplate kako bi provjerila jesu li i oni u skladu s EU-ovim zakonima.

Ranije je u Poslovnom dnevniku rješenje pitanja naplate cestarine predstavio i Ivan Dadić, profesor na Prometnom fakultetu u Zagrebu. "Jedinstvena naplata cestarine na području cijele EU je provediva na duži rok. Mislim da bi se jedinstvena naplata trebala provesti u cijelom svijetu, a ne samo Europi", smatra Dadić. Ističe da jedinstvena naplata nije moguća samo na autocestama, nego bi se naplata trebala proširiti na sve vrste cesta u nekoj državi. "Ovako će autoceste biti podopterećene, a ostale će ceste biti preopterećene", kaže Dadić. 

Zapuštena infrastruktura
Rješenje vidi u satelitskoj navigaciji preko koje je moguće naplaćivati cestarinu po prijeđenim kilometrima. "Mi smo taj način naplate predlagali još prije 15 godina, ali nas nitko nije slušao", kaže Dadić. Vlada njemačke kancelarke Angele Merkel krajem prošle godine usvojila je prijedlog zakona o uvođenju cestarine za strane vozače na njemačkim cestama, a dobit bi se investirala u obnovu i izgradnju cesta i održavanje goleme mreže autocesta. Berlin očekuje od naplate cestarine prihod od oko 550 milijuna eura godišnje.

Komentirajte prvi

New Report

Close