Nakon Panasonica i kineski Haier želi suradnju s Gorenjem

Autor: Poslovni dnevnik , 13. srpanj 2015. u 22:01
Prihodi Gorenja od prodaje u prvom tromjesečju pali su 8,4 posto

Haier je jedan od najvećih svjetskih proizvođača bijele tehnike i ima 240 podružnica, 30 razvojnih centara i više od 50 tisuća zaposlenika.

Velika kineska kompanija Haier, četvrti svjetski proizvođač kućanskih uređaja i bijele tehnike, nedavno je izrazio zanimanje za preuzimanje brenda slovenskog Gorenja ili kupnju kompanije, pišu Finance, pozivajući se na više neslužbenih izvora.

Iz krugova bliskih Gorenju spominje se nedavni sastanak s Kinezima, ali još uvijek nije jasno što bi suradnja s velenjskom tvrtkom zapravo značila – jesu li zainteresirani za partnerstvo sa slovenskim proizvođačem bijele tehnike ili žele ući u vlasničku strukturu. U srpnju 2013. godine u vlasništvo Gorenja ušao je japanski Panasonic, koji trenutno posjeduje 9,5 posto dionica tvrtke. Gorenje dosad nije surađivao s tom kineskom kompanijom, a prema neslužbenim informacijama koje prenose Finance, Kinezi su zainteresirani za prodaju Gorenje i ASKO-vih (švedski brend u vlasništvu Gorenja) proizvoda na kineskom tržištu.

 

9,5posto

dionica Gorenja u vlasništvu je japanskog Panasonica

Slabi u Europi
Haier, kao jedan od najvećih svjetskih proizvođača bijele tehnike i kućanskih uređaja, ima 240 podružnica, 30 razvojnih centara i više od 50 tisuća zaposlenika diljem svijeta. Uz kućanske uređaje, pojedine tvrtke u sastavu Haierove grupe bave se potrošačkom elektronikom, pa čak i građevinskim projektima. Europska sjedište kompanije je u Francuskoj, a dio proizvodnje je u Italiji. Prema informacijama na njihovim web stranicama, holding Haier je 2013. ostvario prihod od oko 23 milijarde eura. Unatoč značajnim naporima, tvrtka sa svojim kućanskim uređajima nije zaigrala značajniju ulogu na europskom tržištu (neki se prodaju i u Hrvatskoj). Prošle godine je neuspješno pokušavala kupiti talijansku kompaniju Indesit.

Gorenje je, s druge strane, ostvarilo u prva tri mjeseca ove godine 266,4 milijuna eura prihoda od prodaje, što je 8,4 posto manje nego u istom razdoblju lani, te gubitak od 2,1 milijuna eura. Kako navode iz Gorenja, poslovanje u prvom tromjesečju bilo je mnogo teže nego u istom razdoblju prošle godine, u prvom redu zbog problema na tržištima Rusije i Ukrajine na kojima se plasira značajan dio proizvodnje. Na negativno poslovanje utjecale su tečajne razlike na tržištima istočne Europe, te narudžbe koje su bile ispod očekivanja, a rast prodaje zabilježena je na više tržišta srednje i jugoistočne Europe, među ostalim u Poljskoj, Madžarskoj, Slovačkoj i BiH.

Veliki dugovi Gorenja
Gorenje se 2013. povezalo s japanskim Panasonicom, koji je ušao u vlasništvu velenjske tvrtke, a 10 milijuna eura iz Panasonica potrošeno je u razvoj. U Velenju su već proveli nekoliko dokapitalizacija zbog smanjenja duga. Neto financijski dug koji je u prvom tromjesečju ove godine bio veći od 403 milijuna eura, trebao bi do kraja godine biti smanjen na 321 milijun eura.

"Dok je veliki dio zapadnih proizvođača bijele tehnike zainteresiran za širenje prodaje na rastućim azijskim tržištima, s druge strane azijski proizvođači žele povećati globalni tržišni udio, zbog čega se sve više okreću zrelim tržištima sjeverne Amerike i Europe. Gorenje ima lijepi niz brandova, odnosno od Gorenja i ATAG-a do Aska, te dobrih četiri posto udjela na europskom tržištu. U svakom slučaju, iz te perspektive, Gorenje je zanimljivo za azijske proizvođače kućanskih uređaja, što je također pokazao i Panasonic", kaže o mogućoj suradnji proizvođača iz Velenja s kineskom kompanijom Sašo Stanovnik, šef analitike u Alta Investu. 

Globalno tržište

Akvizicije Whirlpoola i Electroluxa

Prošle godine na globalnom tržištu kućanskih uređaja dogodilo se nekoliko velikih preuzimanja. Američki Whirlpool kupio je talijansku tvrtku Indesit, a švedski Electrolux je za 3,3 milijarde dolara preuzeo poslovanje kućanskim apartima američkog konglomerata General Electrica (GE). Američka je kompanija s Electroluxom sklopila i dugoročni sporazum prema kojem će švedska kompanija zadržati ime GE Appliances. Šveđani očekuju da će im ova akvizicija pomoći u širenju na američkom tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close