Korupcijski skandal u svjetskoj nogometnoj organizaciji glavni bi sponzori mogli iskoristiti za raskid ugovora što bi FIFA-i u budućnosti moglo znatno smanjiti prihode. Naime, od 5,7 milijardi dolara koliko je FIFA uprihodila između 2011. i 2014., od marketinga je došlo 29 posto, stoji u njihovom financijskom izvješću.
Svi najveći sponzori po uhićenju dužnosnika FIFA-e u srijedu izrazili su zabrinutost ili razočaranje. Ipak, glavnina – Adidas, Coca-Cola, Hyundai, Anheuser Busch i McDonald's – za sada nije naznačila da bi mogla povući svoje sponzorstvo.
No, najoštrija je bila kartičarska kompanija Visa koja je priopćila da će prestati sponzorirati nogometnu organizaciju ako se FIFA radikalno ne reformira i ne izvuče pouke iz ovog skandala. Visa je prošle godine produžila ugovor s FIFA-om na Svjetska prvenstva u Rusiji 2018. i Kataru 2022. godine. Međutim, kartičar je već neko vrijeme oštar kritičar te organizacije. Još u studenom je Visa poslala pismo u kojem traži da organizacija reagira na sumnje o transparentnosti dodjele domaćinstva Rusiji i Kataru.
Visa je reagirala i na nedavne napise o gotovo robovskim uvjetima rada stranih radnika koji grade stadione i ostalu infrastrukturu za Mundijal u Kataru. Prema mišljenju Siniše Kralja, account direktora u Millward Brownu, sponzori imaju razloga za zabrinutost zbog ovog skandala.
"Ako povučemo analogiju s golferom Tiger Woodsom, on je izgubio mnogo sponzorskih ugovora nakon afere s preljubništvom. Ovaj skandal će svakako imati negativan utjecaj na FIFA-u i ne bi me začudilo da sponzori raskinu ugovore", ocjenjuje Kralj. Potvrda takve ocjene može se pronaći u izjavi koju je za Financial Times dala njemačka investicijska tvrtka Union Investment koja drži jedan posto dionica Adidasa. "Adidas mora biti oprezan da sponzorstvo FIFA-e ne postane reputacijski rizik", kaže Ingo Speich, portfeljni menadžer u Union Investmentu.
Bankari umiješani do grla
Najveće banke s Wall Streeta bile skladište prljavog novca
Američki krak istrage o korupciji u FIFA-i zahvatio je neke od najvećih banaka s Wall Streeta. Iako nisu formalno optužene, američki mediji tvrde da se novac od mita usmjeravao na račune JPMorgana, Citibanka i Bank of America. Europske predstavnike čine švicarske banke UBS i Julius Bär te portugalska Banco Espirito Santo. S druge strane, špekulira se da je Nike ta "tvrtka za sportsku opremu" koju istražitelji spominje da je izravno sudjelovala u podmićivanju dužnosnika FIFA-e.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu