Sprema se jedan od najvećih IPO-a u povijesti: Prikupljaju 23,5 milijardi dolara

Autor: Tomislav Pili , 12. prosinac 2018. u 08:22
Foto: Getty Images

Uspjeh IPO-a temelji se na malim dioničarima.

Japanska tehnološka kompanija SoftBank na pragu je uvjerljivo najveće početne ponude dionica (IPO) u povijesti “Zemlje izlazećeg sunca”, ali i jedne od najvećih na globalnom planu. Ovim prikupljanjem kapitala SoftBank će označiti završetak prijelaza iz poslovanja isključivo unutar nacionalnih okvira u jednu od najmoćnijih svjetskih tehnoloških kompanija.

Na obaziru se na kritike

Prema navodima Reutersa, SoftBank u IPO-u prikuplja najviše 2,65 bilijuna jena, odnosno 23,5 milijardi dolara. Kao što se i ranije očekivalo, telekomunikacijka podružnica SoftBanka prodaje dionice po 1500 jena. Zanimljivo je da se kompanija nije previše obazirala na kritike da sa gotovo dvije milijare dionica riskira preveliku ponudu. Analitičari su sumnjičavost crpili iz činjenice da se SoftBank bavi sada već tradicionalnim poslovanjem koje nema prevelike šanse za ozbiljniji rast u budućnosti. No, u japanskoj kompaniji samo su odmahnuli rukom. Štoviše, najavili su da će prodati i sve dodatne dionice koje čuvaju u pričuvi ako potražnja investitora to bude zahtijevala.

A stvari za sada idu u tom smjeru pošto je SoftBank priopćio kako je potražnja dobrano iznad ponude. Time bi ovaj IPO mogao dosegnuti tek nešto manji iznos od rekordnog izlaska na burzu kineskog internetskog trgovca Alibabe koji je 2014. u New Yorku prikupio rekordnih 25 milijardi dolara. Uspjeh IPO-a temelji se na malim dioničarima. Prema tvrdnjama izvora iz banaka, 80 posto izdanja namijenjeno je domaćim malim investitorima. Kako bi potaknuli zanimanje, aranžeri ovog izdanja pokrenuli su nesvakidašnju marketinšku kampanju koja je rezultirala i prvom reklamom za IPO privatne kompanije na japanskoj televiziji.

Povoljne dionice

“Mali investitori smatraju da su dionice u IPO-u povoljne”, komentira za Reuters Naoto Akashi, direktor SBI Securitiesa, najveće japanske internetske brokerske kuće i jedan od aranžera izdanja. Kazuto Hayashi, izvršni direktor brokerskog startupa One Tap BUY tvrdi da je SoftBankov izlazak na burzu privukao i zanimanje mnoštva mladih ulagača, od kojih se dobar dio odlučio po prvi puta kupiti dionice u početnoj ponudi. Jedan od SoftBankovih aduta u privlačenju malih investitora je i dividenda.

 

5 posto

dividendnog prinosa moglo bi donijeti ulaganje

Naime, uz cijenu od 1500 jena dividendni prinos trebao bi se kretati oko pet posto, što je jedna od najviših zarada od dividende u Japanu. Kompanija u čijem je sklopu najveći svjetski fond rizičnog kapitala od 100 milijardi dolara namijenjen financiranju tehnoloških tvrtki najavila je kako će prikupljeni kapital iskoristiti za nastavak ulaganja u startupe. Podsjetimo, SoftBank ulaže u tvrtke od malih startupa koji se bave razvojem video-igara do globalnih divova poput Ubera.

Prema najavama, novim dionicama SoftBanka počet će se trgovati na Tokijskoj burzi 19. prosinca. Inače, objava cijene po kojoj se prodaju dionice došla je tek nekoliko dana nakon što je SoftBank – treći japanski mobilni operater po broju pretplatnika – prošao rijetko zabilježen pad mreže i usluge korisnicima u cijeloj zemlji. 

Komentari (2)
Pogledajte sve

gdje se moze kupiti/prijaviti (kod kojeg brokera) za ovaj IPO?

gdje se moze kupiti/prijaviti (kod kojeg brokera) za ovaj IPO?

New Report

Close