Kupci u cijelom svijetu i dalje najčešće odabiru bijelu boju automobila, no Europljani će nerijetko "posegnuti" i za sivim, plavim, a u zadnje vrijeme i za autom bež boje, glavni su rezultati BASF-ova izvještaja o bojama za završne automobilske premaze za 2019. godinu.
BASF-ov izvještaj o bojama za završne automobilske premaze predstavlja, inače, analizu podataka BASF-ova Sektora premaza koja se temelji na globalnoj proizvodnji automobila i primjeni boja za osobna vozila u 2019. godini.
BASF-ova analiza tako pokazuje da je oko 39 posto svih automobila lani proizvedenih u svijetu bilo bijele boje. No iza te brojke krije se zanimljiv pomak: iako je bijela najpopularnija boja u svakoj regiji, postoje bitne razlike u regionalnoj distribuciji – dok je u regiji Azija i Pacifik gotovo svaki drugi lani proizvedeni automobil automobil bio bijel, u Sjevernoj Americi i regiji EMEA (kojoj pripada i Europa) to je bio tek svaki treći.
Sljedeće po popularnosti ostale su akromatske boje – crna, siva i srebrna. One zajedno pokrivaju također 39 posto svih automobila koji su sišli s tekuće vrpce u 2019. godini. Nadalje, u 2019. godini 22 posto svih novih vozila u svijetu bilo je obojeno kromatskim bojama. Oko 9 posto svih vozila bilo je plavo, a sedam posto crveno.
Subkompaktna i ostala mala vozila češće su živih boja. Osim plave i crvene, počinju se pojavljivati smeđa i bež, osobito u Europi, Srednjem istoku i Africi (EMEA).
S udjelom od 77 posto akromatske boje još uvijek dominiraju na ulicama u regiji EMEA, iako se udio automobila bijele boje, koja je još uvijek sveukupno najpopularnija boja, neznatno smanjio. Dok se popularnost srebrne također smanjuje, siva nastavlja put prema uspjehu, s udjelom na tržištu od 20 posto. Kromatski segment neznatno raste tako da je gotovo svaki četvrti automobil u Europi bio obojen kromatskom bojom. Unutar tog segmenta plava je još uvijek na čelu, s udjelom od 11 posto, a s oko 160 različitih nijansi prednjači i u raznolikosti. S udjelom od dva posto prvi se put ističe bež boja.
Većina vozila u regiji Azija i Pacifik akromatske je boje, one i dalje imaju udio od 77 posto. Gotovo svaki drugi automobil i dalje je bijel, s udjelom od 49 posto, što je najveći udio u svim regijama.
"Plavo i bijelo odražavaju sliku čistog, jednostavnog i održivog dizajna“, istaknula je Chiharu Matsuhara, šefica dizajna za Aziju i Pacifik Chiharu Matsuhara. "Siva ima važnu ulogu kod električnih vozila, s jedinstvenim efektima kao što su neprozirne i svilenkaste boje, koje naglašavaju futurističku sliku novih tehnologija utemeljenih na internetu, uključujući automobile za zajedničko korištenje i autonomne automobile. Novi električni automobili u automobilsku industriju unose nove vrijednosti i dizajn boja", navela je Matsuhara.
Bijela je i dalje omiljena boja među južnoameričkim potrošačima, zauzimajući tržišni udio od 39 posto. Taj trend traje već godinama. Među kromatskim bojama crvena i dalje osvaja srca Južnoamerikanaca, s tržišnim udjelom od osam posto, a slijede je plava i bež.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu