Najiščekivaniji izlazak na Londonsku burzu završio fijaskom

Autor: Tomislav Pili , 31. ožujak 2021. u 11:03
REUTERS/Toby Melville

Već nakon nekoliko prvih minuta trgovanja kompanija je izgubila 2,3 milijardi funti vrijednosti

Cijena dionica britanskog startupa za dostavu hrane Deliveroo iza kojeg stoji i moćni Amazon potonula je danas, prvog dana trgovanja, više od 30 posto. Takav gubitak vrijednosti veliki je udarac za Londonsku burzu koja se nada da će zadržati status globalnog financijskog središta i nakon brexita. Deliveroo je u početnoj ponudi dionica (IPO) prikupio 1,5 milijardi funti (2,1 milijardu dolara) prodajom dionica po 3,9 funti. Time su dionice prodavane u donjem rasponu cijene, a kompanija je vrednovana na 7,6 milijardi funti, odnosno 10,5 milijardi dolara.

Međutim, ulagačima je otvaranjem trgovanja i ta cijena bila previsoka. Već nakon nekoliko prvih minuta cijena se stropoštala na 2,92 funte čime je kompanija izgubila 2,3 milijardi funti vrijednosti. “Ovo je definitivno razočaravajući završetak IPO-a koji je isprva generirao mnoštvo entuzijazma”, komentirao je za Bloomberg Michael Hewson, analitičar tvrtke CMC Markets UK. Hewson dodaje kako je cijeli sektor dostave hrane trenutno pod prodajnim pritiskom, pa je tako američki Doordash u proteklih mjesec dana izgubio 23 posto vrijednosti na Njujorškoj burzi.

Tijekom IPO-a Deliveroo i dio dioničara prodali su 384,6 milijuna dionica što je jednako udjelu od 21 posto. Amazon i izvršni direktor Will Shu prodali su dionica za još 500 milijuna funti. Time je uvrštenje dionica Deliverooa bilo najveće na Londonskoj burzi od rujna kada je internetski trgovac THG prikupio 1,88 milijardi funti. Međutim, analitičari smatraju da se razlog padu cijene dionice možda krije i što Deliveroo ima dualnu strukturu dionica kojom će Will Shu zadržati kontrolu nad kompanijom iduće tri godine.

Osim problema s glasačkim pravima, dio institucionalnih investitora nije želio sudjelovati u IPO-u zbog radno-pravnog statusa dostavljača Deliverooa, koji su uglavnom samozaposleni i primaju proviziju od svake dostave. Treći je problem profitabilnost same kompanije. Unatoč velikom skoku potražnje za dostavom hrane tijekom epidemioloških mjera, Deliveroo je lani ostvario gubitak od 223,7 milijuna funti, doduše manji nego 2019. kada je iznosio 317 milijuna funti.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close