Trojica među najbogatijim Slovencima zainteresirani su za kupovinu imovine Adria Airwaysa.
Janezu Pustatičniku, stečajnom upravitelju propale slovenske zrakoplovne kompanije, javilo se pet ponđača među kojima su Joc Pečečnik, vlasnik kompanije Elektronček, koja proizvodi automate za igru na sreću, Ivo Boscarol, vlasnik Pipistrela, proizvođača lakih zrakoplova iz Ajdovščine i “kralj banana” Izet Rastoder.
Pečečnik je potvrdio da je dao ponudu zajedno s partnerima iz inozemstva. “Istina je da smo u igri sa stranim partnerima koji poznaju ovaj posao”, kaže Pečečnik i dodaje da su zainteresirani za kupnju poslovne cjeline, dozvole za letenje, članstva u Međunarodnom udruženju za zračni promet (IATA) i slotova, Također, želi zadržati ime Adria Airways.
Nepoznati partneri
“To je bio jedan od mojih uvjeta. Sve će ovisiti o tome što se može kupiti. Ako se tijekom stečaja pokaže da se na zgarištu Adrije može nešto učiniti, bit ćemo sretni, ako ne, možemo se povući u bilo kojem trenutku jer naša ponuda nije obvezujuća”, objašnjava Pečečnik. Ime inozemnog partnera Pečečnik zasada nije želio otkriti. “To je partner koji ima dovoljno vlastitih sredstava da postupak obavi sam. Pomažem im, a vjerojatno ću nastupati kao njihov agent, jer se boje djelovati u tako nestabilnom okruženju“, objašnjava Pečečnik.
Mark Anžur, koji je Adriju vodio između 2013. i 2016., također pomaže u poslu. “Puno je konfuzije u medijima, ne znam točno što država planira učiniti. Prema mom mišljenju, Adriju bi trebao preuzeti privatni ulagač a država ne bi smjela trošiti novac poreznih obveznika“, dodao je Anžur. Osim proizvodnje opreme za kockarnice, Pečečnik se iskušao u još nekoliko projekata, poput kupnje tekstilne tvornice Mura i imovine KIK-a Kamnik u stečaju. Neuspješno je pokušao dobiti dozvole za obnovu nogometnog stadiona na Bežigradu.
Pri kraju pripreme za osnivanje nove tvrtke
Zdravko Počivalšek, slovenski ministar gospodarstva, rekao je da su izračuni oko osnivanja nove zrakoplovne tvrtke u završnoj fazi. “U sljedećem razdoblju, kasnije nego što je prvobitno najavljeno, postići ćemo konačni dogovor odnosno odluku kojim putem želimo ići kada je riječ o zračnom prijevozu”, rekao je ministar Počivalšek. DUTB, slovenska “loša banka” već priprema scenarije za uspostavljanje novog nacionalnog zračnog prijevoznika, a uz regionalnog prijevoznika CityJet inicijativi se pridružuju i drugi investitori.
Uvjeti koje ne mogu ispuniti
Kompanija Pipistrel potvrdila je da je poslala ponudu s iskazanim zanimanjem za kupovinu školu letenja Adria Airwaysa u cjelini, uključujući svu imovinu, robnu marku i certifikate škole. Školovanje pilota žele nastaviti na Brniku, a možda i u Mariboru, rekao je Ivo Boscarol, direktor Pipistrela, za agenciju STA. Škola za pilote prodaje se kao zasebna jedinica. “Pipistrel već ima zrakoplovnu akademiju, ali želio bih je nadograditi i integrirati u Adrijinu školu”, objasnio je Boscarol. Nakon kupnje Pipistrelova zrakoplovna akademija preselila bi se na Brnik, a dijelom i u Maribor, jer je tamošnja zračna luka pogodna za obuku, kako početnu, tako i kasniju obuku na većim zrakoplovima.
Izet Rastoder, koji se obogatio uvozom banana, a sada ulaže u nekretnine i druge tvrtke, rekao je za TV Slovenija da ga zanima Adrijin AOC certifikat, koji je kompaniji omogućavao obavljanje zračnog prometa u komercijalne svrhe.
13 milijuna
eura mora prikupiti stečajni upravitelja Adria Airwaysa
Zakazan je sastanak sa zainteresiranim stranama u četvrtak ili u petak kada će biti razmotreno što žele i koliko su spremni ponuditi.
Janez Pustatičnik je dodao da su neki ponuđači postavili uvjete koje Adria ne može ispuniti. “To će također biti tema pregovora”, rekao je stečajni upravitelj.
Također je istaknuo da među ponuđačima nema slovenske države koja razmišlja o uspostavljanju nove zrakoplovne kompanije nakon stečaja Adrije u rukama njemačkog invsticijskog fonda 4K Invest. Stečajni upravitelj već je uspio pronaći zakupca nekadašnje poslovne zgrade Adria Airwaysa na Brniku. Ukupno osam mjeseci ili do prodaje imovine u tom prostoru će biti manja slovenska zrakoplovna kompanija Solinair.
Prvo otpremnine i plaće
Bivši zaposlenici propale slovenske zrakoplovne kompanije imat će prednost u stečaju. Stečajni upravitelj mora prikupiti 13 milijuna eura kako bi vratio prioritetna potraživanja. Glavni iznos obračunanog iznosa čine otpremnine, koja iznose oko 8 milijuna eura, s neisplaćenim plaćama za dio kolovoza i rujan, a dijelom i za listopad do isteka otkaznog roka.pd
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu