Nakon što su 2020. ambiciozno krenuli s proizvodnjom, činilo se da bi VW iz Njemačkog Wolfsburga uskoro mogao pozicionirati se kao jedan od vodećih svjetskih proizvođača e-automobila.
Međutim tržište se pokazalo mnogo više volatilno nego što je bilo zapisano u projekcijama njemačkih menadžera. Nad dobrim dijelom industrije nadvili su se tamni oblaci, a usprkos tome što su prije samo nekoliko mjeseci u Volkswagenu najavili nova ulaganja u električna vozila, na vratima tvornica lokoti stoje zaključani.
Naime, prije desetak dana je stigla vijest kako u Zwickau i Dresdenu Volkswagen obustavlja proizvodnju električnih automobila VW ID3 i Cupra. Obustava proizvodnje, zasad, odnosi se samo na prva dva tjedna listopada. Razlog je naizgled jednostavan; znatno slabljenje potražnje, pišu Nezavisne novine, a prenosi B92.
“Zbog trenutne situacije na tržištu, proizvodnja će biti smanjena tijekom jesenskih praznika u Saksoniji od 2. do 13. listopada u VW-ovoj fabrici u Zwickau”, kazao je glasnogovornik kompanije.
Jedna od dvije proizvodne linije će biti privremeno zatvorena u tvornici u Zwickau. Proizvodnja modela ID4, ID5, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron će se nastaviti, dodaju iz Volkswagena.
VW je odbio komentirati kako će se to odraziti na zaposlene. Ali jasna je bila poruka iz rujna kada su poručili da neće produžiti ugovore na određeno vrijeme za 269 zaposlenih u Zwickau.
Zašto je baš sada došlo do zatvaranja poligona? Objašnjenja pada potražnje za njemačkim električnim automobilima treba tražiti u nekoliko faktora.
Prije svega tu je konkurencija. Tesla bolje korespondira sa željama konzumenata električnih automobila. Što više, moglo bi se reći kako je Tesla Elona Muska zapravo i sama proizvela žudnju za takvim vozilima. VW i ostali proizvođači zasad nisu pronašli način kako pobijediti Muska u njegovoj igri.
Drugi se sve se više odlučuju za kupovinu kineskih e-automobila. S tako niskim cijenama proizvodnje, Europljani se ne mogu nositi. Rast cijene energenata, odnosno inflacija, također su razlozi smanjene potražnje.
Valja spomenuti i ukidanje poticaja. Od 1. rujna samo privatna lica imaju u Njemačkoj pravo na premije prilikom kupovine e-vozila. Kompanije koje kupuju e-vozila više neće dobivati poticaje od države.
Njemačko udruženje automobilske industrije smatra da će potpuno ukidanje poticaja za službena vozila “naštetiti tržištu i dodatno opteretiti srednja poduzeća”.
Vlada je još sredinom 2022. smanjila vrijednost potpora za nove e-automobile, tvrdeći da su postali dovoljno privlačniji za kupce, kao i kako državna pomoć više nije potrebna. Broj električnih vozila u Nemačkoj pao je odmah nakon toga.
Prošle godine kupci e-automobila dobili su od države do 6.000 eura za kupovinu novog vozila (uz 3.000 eura popusta od samih proizvođača automobila). Početkom ove godine potpora je pala na 4.500 eura i dodatno će se smanjiti od siječnja 2024.
Njemačka namjerava imati 15 milijuna e-automobila na cestama do 2030., ali kako prenosi portal Clean energy wire, stručnjaci kažu kako su male šanse da će cilj biti ispunjen.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu