Na nostalgiji za komunizmom mladi Rumunji ubiru milijune

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 29. veljača 2016. u 15:20
Foto: Pegas

Od bicikla koji su nekad bili dio djetinjstva svakog djeteta pa do piva mladi Rumunji otkrivaju kako zaraditi na revitalizaciji brendova.

Da se nostalgija može dobro unovčiti pokazuju revitalizirani rumunjski brendovi iz doba komunizma poput bicikla Pegas, lokalnih piva te slatkiša čija proizvodnja, uz pomoć dobrog marketinga, ide uzlaznom putanjom. Jedan od dovitljivih rumunjskih poduzetnika je Andrei Botescu (35) iz Bukurešta koji je 2012. godine – nakon što mu je ukraden skupi američki bicikl – nazvao tvornicu Pegas te saznao da od 90-ih godina prošlog stoljeća ne proizvode bicikle već oružje.

 

500posto

uvećana je prodaja Pegas bicikla u dvije godine

Jedini bicikl u trgovinama
Botescu je tada sinula ideja da bi možda i milijuni njegovih sugrađana željeli kupiti Pegas bicikl. "Tijekom komunističkog razdoblja Pegas je bilo jedina vrsta bicikla u trgovinama. U to vrijeme, svako je dijete imalo Pegas ili ga je željelo", kaže za BBC Botescu koji je potom otkupio prava na brend. Prikupivši 70.000 eura kapitala, Botescu je napustio prijašnji posao i bez prethodnog iskustva pokrenuo proizvodnju bicikala. U 2013. njegova tvrtka prodala je 500 bicikla Pegas, da bi se brojka u 2014. udvostručila, a lani popela na 3000 prodanih komada. Jedna od prednosti suvremenog doba, a koju je Botescu iskoristio jest vidljivost proizvoda na Facebook, YouTube i Instagram platformama.

Mladi ne pamte komunizam
Uspješnu poduzetničku formulu recikliranja prošlosti slijedio je i Laurentiu Banescu (36) koji je 2013. otvorio malu pivovaru te ponovno počeo proizvoditi piva koja su se ispijala u vrijeme Ceasescuova režima. "Želio sam stvoriti suvremeni brend, ali sam i nostalgičan za razdobljem u kojem je svaka rumunjska županija imala svoje pivo. Ona su dio nacionalnog ponosa", kaže Banescu. Tu je i čokoladica Rom čija je proizvodnja započela davne 1960. godine, ali je tijekom godina izgubila vezu s mlađim kupcima.

Tvornica Kex, u čijem je vlasništvu brend Rom, angažirala je oglašivačku agenciju McCann Erickson da tu vezu obnovi. Ono što je Catalin Dubre, kreativni izvršni direktor u bukureštanskoj podružnici poznate agencije dobro primjetio jest činjenica da je marketing retro proizvoda uspješan jer današnje generacije uz komunističku eru ne vežu nikakve negativne uspomene. Drugi, pak, retro proizvode kupuju jer ih podsjećaju na vrijeme "kada je sve bilo bolje".

Komentari (2)
Pogledajte sve

http://www.step.uniri.hr/wp-content/uploads/2014/12/Inovacija-poslovnih-modela-Step.pdf

kljuc uspjeha je inovacija koja stari proizvod cini kvalitetnijim i jeftinijim

New Report

Close