Streaming platforma Netflix u četvrtom kvartalu privukla je 19 milijuna novih pretplatnika, čime je njegova globalna baza korisnika narasla na gotovo 302 milijuna, što je daleko više nego što imaju njegovi rivali.
Kao glavni razlog rekordnog povećanja spominje se nova sezona serije Squid Game te prijenosi sportskih događaja, poput boksačkog meča između Mike Tysona i Jakea Paula te božićne utakmice NFL-a, piše Reuters.
“Očigledno je da sadržaj privlači korisnike na streaming platforme”, smatra Mike Proulx, direktor istraživanja u Forrester Researchu te dodao da je Netflixova posvećenost kvalitetnom sadržaju razlog za uspješnu godinu i četvrti kvartal.
Udvostručena dobit
Netflix je gledajući cijelu 2024. godinu, povećao broj pretplatnika za 15 posto u odnosu na godinu prije, što je premašilo i procjene Wall Streeta. Zbog toga je vrijednost dionica Netflixa, odmah nakon objave u utorak, skočila za više od 14 posto, povećavajući tržišnu vrijednost kompanije za gotovo 50 milijardi dolara.
Tijekom protekle godine, dionice Netflixa porasle su za više od 77 posto, nadmašujući rast S&P 500 indeksa od 24 posto. Prihodi su u četvrtom kvartalu iznosili 10,2 milijarde dolara, a kompanija je povećala prognoze prihoda za ovu godinu za 500 milijuna dolara, što je rast od čak 14 posto u odnosu na 2024. godinu.
Dobit po dionici više je nego udvostručena, s 2,11 dolara na 4,27 dolara, dok je operativni prihod premašio 2 milijarde dolara, što je povećanje od 52 posto. Netflix je iskoristio trenutak i povećao cijene pretplate i u SAD-u, Kanadi, Portugalu i Argentini. Tako će sada usluga s oglasima u SAD-u stajati 7,99 dolara mjesečno, umjesto dosadašnjih 6,99 dolara, dok će premium paket stajati 24,99 dolara, što je 9 posto više od prethodne cijene.
Iz kompanije su poručili da je ovo posljednji put da će objavljivati tromjesečne brojke o pretplatnicima, koje su godinama investitori pažljivo pratili. No kompanija je navela da će i dalje objavljivati brojke ‘kako budu prelazili ključne prekretnice’. Wall Street očekuje usporavanje rasta broja pretplatnika jer se početni učinak inicijative smanjuje.
No Netflix ulaže velika sredstva u prijenose uživo kako bi privukao nove pretplatnike, a ovog je mjeseca pokrenuo tjedne prijenose WWE Raw-a – dio desetogodišnjeg ugovora s organizacijom zabavnog profesionalnog hrvanja.
Prvi tjedan WWE-a na Netflixu privukao oko pet milijuna gledatelja. Osigurao je i prava za prijenos FIFA-ina Svjetskog prvenstva za žene 2027. i 2031. godine, što, kako tvrdi, ilustrira njegovu strategiju fokusiranja na prijenose posebnih događaja, a ne na redovne sportske sezone.
Izvršni direktori naveli su da će prijenosi uživo pomoći privlačenju publike koja je poželjna oglašivačima. Posao s oglašavanjem imao je spor početak nakon uvođenja u jesen 2022., zbog slabosti u sektoru.
No Greg Peters, suizvršni direktor, rekao je da su prihodi od oglašavanja udvostručeni prošle godine i da očekuje novo udvostručenje u 2025. “Postižemo solidan napredak”, istaknuo je i dodao da se može reći da u 2025. ‘prelazimo iz puzanja u hodanje’. Iz kompanije su naveli kako verzija platforme s oglasima čini 55 posto novih pretplata u zemljama gdje je dostupna.
Oglašavanje u porastu
Analitičar Macquarie Equity Researcha Tim Nollen predviđa da će prihodi od oglasa ove godine porasti na dvije milijarde dolara, s obzirom na to da se sve više ljudi prijavljuje za verziju platforme podržanu oglasima, a Netflixova oglašivačka tehnologija postaje naprednija, piše Financial Times.
U svojoj bilješci investitorima, objavljenoj prije izvješća o zaradi Netflixa, Nollen je napisao kako će prijenosi uživo nastaviti poticati prijavu novih korisnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu