Na okruglom stolu u Europskom parlamentu, na temu različite kvalitete tobože istih proizvoda na tržištima istoka i zapada EU, govorilo se o artiklima široke potrošnje koje multinacionalke plasiraju pod istim imenom i brendom u sve zemlje EU, ali za koje je utvrđeno da su različite kakvoće.
Najčešće nauštrb potrošača u istočnim članicama. Nakon što su Slovaci istraživanjem otkrili da je ista roba u okusu, sadržaju i masi kupljena u njihovim dućanima gora od identične u Austriji, slično istraživanje u Hrvatskoj provodi i naša europarlamentarka Biljana Borzan. Ona se usprotivila primjeni dvostrukih standarda i uzvratila predstavniku Europskog udruženja brendova koji tvrdi da razlike u recepturi proizlaze iz različitiha ukusa potrošača i dostupnosti osnovnih namirnica.
"Moje istraživanje prvo u Europi uključuje deterdžente i higijenske potrepštine. Želite li reći hrvatski potrošači preferiraju slabije pranje kod deterdženta ili slabiji učinak paste za zube? Nijedan hrvatski građanin vam neće reći da preferira sok s umjetnim bojilima", rekla je Borzan. Hrvatsko istraživanje o kvaliteti proizvoda na domaćem i njemačkom tržištu još je u tijeku, a prema dosadašnjem mjerenju stavova, 82,6% građana misli da su proizvodi na istoku lošije kvalitete od onih u trgovinama u zapadnim članicama EU.
I Dubravka Šuica kao europarlamentarka upozorila je da treba mijenjati zakone da se spriječi diskriminacija potrošača, jer, dodala je, "ne želimo biti građani drugog reda, već živjeti u zajedničkom europskom tržištu".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu