Na halal kozmetiku u 2016. utrošilo se 27 milijardi dolara

Autor: Tomislav Pili , 22. prosinac 2016. u 14:44
Halal kozmetika ne smije sadržavati alkohol ili životinjske sastojke/FOTOLIA

Njemački BASF prije četiri godine dobio je prvi halal certifikat, a sada proizvodi 145 takvih sastojaka.

Nakon halal hrane pripremljene prema islamskim običajima velika poslovna prilika zapadnih kompanija postaje i halal kozmetika. Kako navodi Bloomberg, potrošači širom svijeta ove će godine na halal kozmetiku potrošiti 27 milijardi dolara, a do 2019. vrijednost prodaje skočit će na 39 milijardi dolara, procjenjuje konzultantska kuća Technavio.

"To je tržište koje raste po golemim stopama", ističe Shafiq Shafi, direktor konzultantske tvrtke Muslim Marketing. Potencijal ne treba čuditi s obzirom da muslimani čine četvrtinu svjetskog stanovništva, odnosno 1,6 milijardi ljudi. Prema procjenama washingtonskog Pew istraživačkog centra, do kraja stoljeća muslimana će u svijetu biti više nego kršćana. Priliku u halal kozmetici među prvima je vidio njemački kemijski div BASF koji trenutno posjeduje halal certifikate za 145 kemijskih sastojaka koji se koriste u proizvodnji sredstava za čišćenje lica, preparata protiv akni, kupki ili deterdženata.

 

39 mlrd.

dolara vrijedit će tržište halal kozmetike do 2019.

Naime, da bi neki kozmetički sastojak dobio halal certifikat, ne smije sadržavati alkohol i imati primjese životinjskog porijekla, a proizvodnja mora biti izolirana od sastojaka koji se prema islamskom tumačenju smatraju nečistima. Prvi halal certifikat BASF je dobio prije četiri godine. Posljednju inspekciju proizvodnih pogona u Düsseldorfu ove je jeseni izvršio doktor islamskih znanosti Abdullah Hito koji pojašnjava kako se kontrolira cjelokupni proizvodni proces, od kupnje sirovina do izlaska gotovog proizvoda. "Proizvođačima nije dopušteno promijeniti sirovinu ili dobavljača, a da nas prije ne informiraju", kaže Hito.

U BASF-u ističu kako većina prodaje halal kozmetičkih sastojaka odlazi u Indoneziju i ostale, većinom muslimanske zemlje. Naime, u Indoneziji – državi s 256 milijuna ljudi – do 2019. sva hrana, piće i roba široke potrošnje morat će biti halal. Francuska kozmetička kompanija L'Oréal navodi kako su svi proizvodi njezine Garnier linije namijenjeni indonezijskom tržištu već sada halal. Međutim, u BASF-u tvrde kako primjećuju sve veću potražnju za halal kozmetičkim sastojcima i u zapadnim državama.   

Komentirajte prvi

New Report

Close