Državni sekretar u Ministarstvu trgovine Dragovan Milićević ocijenio je da je trgovina u Srbiji jako monopolizirana, jer 20 trgovinskih lanaca kontrolira 85 posto tržišta maloprodaje.
Kako javljaju beogradski mediji, Miličević je na okruglom stolu, posvećenom izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti konkurencije, rekao da, bez obzira na zakonske odredbe, primjena propisa ne može izliječiti strukturne probleme tržišta.Strukturne probleme tržišta može izliječiti samo jačanje konkurencije i podsticanje ulaska novih igrača, rekao je Milićević. Prema njegovim riječima, samo na taj način će se dobiti efikasna i na konkurenciji zasnovana privreda.Članica Saveta Komisije za zaštitu konkurencije Vesna Besarović je rekla da je značajna izmjena u zakonu vezana za sudsku zaštitu, jer se predlaže da umjesto Upravnog suda o tematici vezanoj za zaštitu konkurencije odlučuje Privredni apelacioni sud.
Predlaže se, istakla je Berasović, i da rok zastare umjesto tri iznosi pet godinaMilićević je također najavio da se, prema nekim najavama, očekuje da bi do kraja godine njemački trgovinski lanac Lidl trebao doći u Srbiju. Milićević je rekao da je po novom zakonu trgovina apsolutno slobodna i da nema ograničenja za dolazak trgovinskih lanaca. Također je, međutim, naveo podatak da je ukupna potrošnja mala i da iznosi samo nešto preko pet milijardi eura na godišnjoj razini cijele Srbije. Milićević je ukazao da je prosječna plaća oko 44.000 dinara, odnosno oko 350 eura, ali da dvije trećine ljudi u gospodarstvu ima plaću koja je daleko manja od prosječne.On je ukazao da već šest do sedam godina stagnira i opada društveni proizvod, a da se potrošačka košarica kreće u okviru standarda.
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Stipe Lovreta je u istoj emisiji ocijenio da će dolazak kompanije Lidl i stranih lanaca pojačati konkurenciju na tržištu i dodao da očekuje da bi neki novi lanac diskonta mogao uzdrmati postojeću konkurenciju.Lovreta je ukazao da je ugrožen standard, posebno nezaposlenih građana i da je problem u nedovoljnoj proizvodnji i ekonomskoj aktivnosti, sporoj revitalizaciji privrede i sporom rastu bruto društvenog proizvoda.tipe Lovreta je također dodao da je još prije 20 godina snažno zagovarao dolazak stranih trgovinskih lanaca u Srbiju i da je dobro što se domaća privreda otvorila, ali da se u zemlji jako sporo izgrađuje tržište.
Teška misija
Košarica košta 1,5 plaću
U Srbiji potrošačku košaricu pokriva jedna i pol plaća, rekao je Dragovan Milićević te dodao da ta košarica košta malo više od 60.000 dinara po domaćinstvu. Za osnovne potrebe, kao što su hrana, cigarete, alkoholna i bezalkoholna pića, prosječna kupovna moć iznosi oko 200 eura po domaćinstvu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu