Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

MOL testirao proizvodnju dvije vrste održivog goriva

Autor: Poslovni dnevnik
17. veljača 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Grupacija je proizvela dizelsko gorivo koje sadrži hidrotretirano biljno ulje/PD

Grupacija je proizvela dizelsko gorivo koje sadrži hidrotretirano biljno ulje i održivo avio gorivo u Slovnaftovoj rafineriji u Bratislavi.

MOL Grupa proizvela je dizelsko gorivo koje sadrži hidrotretirano biljno ulje (Hydrotreated Vegetable Oil – HVO) i održivo avio gorivo (Sustainable Aviation Fuel – SAF) u Slovnaftovoj rafineriji u Bratislavi.

Kvalitetu proizvoda potvrdila je analiza radioizotopa koju je proveo neovisni specijalizirani laboratorij Isotoptech Zrt. Uspješan proizvodni test potvrđuje da je MOL Grupa tehnološki spremna za proizvodnju alternativnih sintetičkih goriva.

U rafineriji u Bratislavi uspješno je proizveden biodizel HVO biljnog podrijetla. HVO je proizveden korištenjem ulja iz ljuski indijskih oraščića, a tako dobivena biokomponenta prerađena je zajedno sa sirovom naftom.

MOL Grupa već godinama koristi takozvani koprocesing proces u rafineriji Dunav u Százhalombatti. Taj proces smanjuje emisije tradicionalnih goriva miješanjem biljnih ostataka, budući da se bio i fosilne komponente izravno obrađuju istovremeno tijekom proizvodnje.

Test proizvodnje bio je uspješan – laboratorij Isotoptech Zrt u Mađarskoj analizirao je dizelski proizvod i potvrdio da sadrži potreban omjer HVO-a. Istodobno, rafinerija MOL Grupe u Bratislavi provela je još jedan proizvodni test, u kojem je korišten koprocesing proces za proizvodnju održivog avio goriva (SAF).

U ovom slučaju, kompanija je također stvorila vrijednost iz otpada – djelomično rafinirano jestivo ulje prerađeno je zajedno s tradicionalnom sirovinom. Trenutačno, vrlo malo rafinerija u svijetu proizvodi SAF, čime je Slovnaft postao jedna od prvih rafinerija sposobnih za proizvodnju zrakoplovnog goriva koje ispunjava kvalitativne zahtjeve za SAF.

U kontekstu ekoloških ciljeva EU-a, SAF bi od ove godine trebao činiti dva posto ukupne potrošnje zrakoplovnog goriva, a taj će se postotak postupno povećavati svake godine. Predviđeno je da SAF dosegne udio od šest posto do 2030., 20 posto do 2035., i 70 posto do 2050. 

Autor: Poslovni dnevnik
17. veljača 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close