Brežuljci slovenske Istre oduvijek su bili zanimljivi lokalnim vinogradarima, a danas većinom vinograda u tom vinorodnom području upravlja tvrtka VinaKoper, s dugom tradicijom.
To bi se, međutim, moglo promijeniti ako tvrtka prijeđe u ruke raznih nekretninskih i financijskih špekulanata, koji već nekoliko godina traže mogućnosti za preuzimanje. Većinski 78-postotni vlasnik tvrtke VinaKoper je kompanija Adriafin, u kojoj po 50% vlasništvu imaju državna Luke Kopar i financijski holding Istrabenz, koji je prije deset godina ušao u velike probleme te prodaje imovinu. Tako je krajem prošle godine Istrabenz ponudio na prodaju svoj udjel u Adriafinu, piše portal Siol.net
Pet obvezujućih ponuda
Prema informacijama portala, na natječaj Istrabenza stigla je pet obvezujućih ponuda. Među ostalima, dala je tvrtka Vipava, u austrijskom vlasništvu. Među zainteresiranima su i vinski podrum Goriška brda, tvrtka Metalka Commerce, u vlasništvu Marjana Pišljara, švicarska tvrtka Orah Marka Vilfana i srpski poduzetnik Miodrag Kostić, koji je na slovenskoj obali već kupio hotel Kempinski Palace i Aerodrom Portorož.
3 milijuna
litara vina prodala je tvrtka VinaKoper 2017. godine
U svakom slučaju, Luka Kopar, suvlasnik druge polovice Adriafina, imat će konačnu riječ, jer ima pravo prvokupa Istrabenzovog dijela. Ako bi Istrabenz prihvatio najvišu ponuđenu cijenu, Luka Kopar bi trebala dati barem jednaku ponudu da postane vlasnik cijele tvrtke. "Prerano je govoriti o tome hoćemo li to zatražiti ili ne", rekli su iz Luke Kopar. Vrlo je vjerojatno da će Luka Kopar kupiti Istrabenzov udjel u Adriafinu, ako zaključi da bi tvrtka mogla pasti u ruke kupcu sa špekulativnim namjerama, kažu izvori portala. U tom slučaju, Luka Kopar bi sama postala većinski vlasnik VinaKopera, što bi kasnije olakšalo potragu za prikladnim kupcem i prodaju.
Gužva na domaćem tržištu
Godine 2017. tvrtka VinaKoper poslovala je lošije od predviđanja. Prodala je tri milijuna litara vina, što je nešto manje od tri posto više nego 2016., i gotovo osam posto manje od planiranog. Time je ostvareno oko 8,4 milijuna eura.
Za više od trećine, zaostala je prodaja vina na stranim tržištima, zbog čega u VinaKoperu smatraju da je vjerojatno kako su ciljevi biti postavljeni previsoko. U izvješću za 2017. također je upozoreno da domaće tržište postaje sve zahtjevnije, jer sve više stranih dobavljača vina ulazi s tradicionalnih i novih tržišta vina. To se očituje i u širokom rasponu vina u inozemnim trgovačkim centrima u Sloveniji, gdje promet raste iz godine u godinu. Istodobno se bore i s cjenovnim pritiskom velikih trgovaca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu