Milenijalci postali spasitelji irskih proizvođača viskija

Autor: Tomislav Pili , 17. ožujak 2019. u 22:00
Lani je prihod destilerija dosegao milijardu dolara/FOTOLIA

Analitičari tumače kako je generacija rođena između 1978. i 2000. spremnija trošiti na kvalitetniji alkohol, a i sve više koktela sadrži viski.

Iako su milenijalci – generacija rođena između 1978. i 2000. godine – industriji luksuza donijeli pad prodaje, proizvođačima viskija u Irskoj donijeli su pravu renesansu.

Kako pokazuju podaci Irskog odbora za hranu, u posljednjih pet godina prodaja irskog viskija porasla je za 61 posto. Samo prošle godine prodaja je uvećana preko devet posto donijevši destilerijama na "Zelenom otoku" oko milijardu dolara prihoda, prenosi CNBC.

Niz od devet godina
Kako tvrdi David Ozgo, glavni ekonomist Vijeća za destilirana žestoka pića, u 2018. niz rasta tržišnog udjela žestokih pića nauštrb piva produžen je na devetu godinu. Na američkom tržištu milenijalci su glavni pokretači rasta prodaje irskog viskija, dijelom zbog spremnosti veće potrošnje kvalitetnijeg alkohola. Irski viski laganijeg je okusa od škotskog rođaka poznatijeg kao scotch, ali i manje sladak od američkih i kanadskih inačica.

David Ozgo tumači kako na rast prodaje irskog viskija utječe i rastuća popularnost koktela koji ga sadrže. Primjerice, u njujorškom baru The Dead Rabbit, proglašenom 2016. najboljim svjetskim barom, gotovo polovica koktela u ponudi sadrži viski irskih destilerija.

Na tržištu irskog viskija dominantni lider je Jameson u vlasništvu francuskog diva u proizvodnji pića, Pernod Ricarda. Međutim, posljednjih godine na tržištu se pokušavaju probiti nove, male destilerije. Primjerice, još 2013. u Irskoj su postojale samo tri destilerije, Cooley, Irish Distillers te Dingle Distillery. Danas ih je već 18, a još osam uskoro namjerava početi s radom, prema podacima Irskog odbora za hranu.

Svega tri posto
Unatoč snažnom rastu globalne prodaje posljednjih godina, irski viski zauzima svega tri posto udjela u ukupnom udjelu prodaje žestokih pića. Proizvođači to pokušavaju promijeniti većim ulaganjem u marketing. Tako je vodeći svjetski  proizvođač alkoholnih pića, britanski Diageo, 2017. opet ušao na to rastuće tržište s brendom Roe & Co. te odmah povećao marketinški budžet za petinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close