Potaknuti rastom internetske prodaje luksuzne robe, proizvođači satova napokon su odlučili povećati investicije u taj kanal prodaje.
"Nismo shvaćali brzinu kojom mlađi kupci, milenijalci, kupuje automobile ili satove putem interneta", istaknuo je u razgovoru za Reuters Jean-Claude Biver, direktor urarskog segmenta kompanije Louis Vuitton Möet Hennessy (LVMH). Naime, urari su dugo vremena bili skeptični prema ideji da kupci njihove satove vrijedne i nekoliko desetaka tisuća eura kupuju preko interneta.
Razlozi ulaganja
U sklopu LVMH-a – vodećeg svjetskog proizvođača luksuzne robe – na internetsku prodaju "karte će prvi baciti" Tag Heuer, robna marka s dugogodišnjim vezama s automobilističkim sportom. Tag Heurovi satovi trenutno se mogu kupiti preko interneta u pet država, a u Kini se prodaju posredstvom tamošnjeg internetskog trgovca JD.com. Međutim, Tag Heuer namjerava u idućih godinu i pol uložiti u vlastite internetske trgovine.
Primjer će slijediti i još dvije LVMH-ove urarske robne marke, Hublot i Zenith. Proširenje internetskog poslovanja najavili su i švicarski proizvođači Oris i Breitling. Prema projekcijama konzultantske tvrtke Bain, do 2025. putem interneta prodavat će se četvrtina luksuzne robe, nasuprot današnjih tek devet posto. To je jedan od razloga urarskih ulaganja u e-trgovinu, ali ne i jedini.
Paze na pojavnost
Analitičari tvrde kako proizvođači satova počinju više ulagati u taj segment jer moraju paziti i na svoju internetsku pojavnost. Tim više jer raste broj web trgovina koje nude više robnih marki, a pod kontrolom su neovlaštenih prodavača.
U tom kontekstu treba promatrati potez tvrtke Richemont, vlasnika brendova Cartier i Baume & Mercier koja je ponudila 2,8 milijardi eura za preuzimanje e-trgovine Yoox Net-A-Porter. Jean-Christophe Babin, izvršni direktor talijanskog draguljara Bulgarija ističe kako se njihovi satovi mogu kupiti putem interneta u Britaniji, Kini, Japanu i SAD-u. Do kraja godine bit će dostupni u cijeloj Europi. No, putem interneta moći će se kupiti Bulgarijev sat za najviše 40.000 eura, dodaje Babin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu