Mercedes-Benz zarađivat će od električnih automobila koliko zarađuje i od vozila s benzinskim i dizelskim motorom već do kraja ovog desetljeća, najavio je prvi čovjek njemačkog proizvođača luksuznih automobila u razgovoru za Financial Times.
Mercedes je time postao prvi njemački premium proizvođač koji je izašao s preciznom procjenom kada će poslovanje s električnim automobilima postati profitabilno.
Olla Källenius, izvršni direktor Daimlera – u čijem je vlasništvu Mercedes-Benz – otkrio je ta očekivanja nakon što je kompanija objavila da će odvojiti poslovanje s putničkim vozilima od proizvodnje kamiona kako bi pokušala dostići tržišnu vrijednost Tesle koja nezaustavljivo raste.
Otključavanje vrijednosti
Daimler namjerava izdvojeno poslovanje s teretnim vozilima uvrstiti na burzu u Frankfurtu i tako stvoriti najvećeg neovisnog proizvođača komercijalnih vozila na svijetu.
Analitičari procjenjuju da bi ta tvrtka mogla biti vrednovana na 35 milijardi eura. Mercedes-Benz Cars, kompanija koja proizvodi osobne automobile, zadržat će manjinski udjel u tvrtki za proizvodnju kamiona.
Udjel vjerojatno neće biti manji od kontrolnih 25 posto, tvrde upućeni izvori bliski kompaniji. Izdvajanje bi trebalo biti dovršeno do kraja ove godine, a Källenius tvrdi da će tvrtka za komercijalna vozila tako dobiti punu pozornost investitora, a ne samo zadnjih 45 minuta tijekom petosatne prezentacije Daimlerova financijskog izvješća.
Mercedesov fokus na luksuzna električna vozila omogućit će “vitkijoj” kompaniji “otljučavanje potencijala dionice”, ističe Šveđanin koji je na čelu Daimlera od 2019. godine. Naime, ovo je najveća reorganizacija Daimlera od odvajanja od američkog Chryslera prije više od 10 godina. Kako kaže Källenius, reorganizacija “kristalizira vrijednost koja je skrivena u konglomeratu”.
“Naš je zadatak pokrenuti zdravi poslovni model danas i dokazati sebi i financijskim tržištima da možemo imati zdrave povrate kad postanemo dominantni proizvođač električnih vozila”, izjavio je Källenius. Mercedes je tako postavio jasan cilj u odnosu na svoje konkurente.
Markus Düsmann, prvi čovjek Audija, izjavio je FT-u u siječnju kako će električni modeli “gospodara prstenova” dosegnuti profitabilnost auta s motorom na unutarnje sagorijevanje “u idućih nekoliko godina”. Porsche i BMW još uvijek nisu izašli s preciznijim procjenama.
Dug put do Tesle
Olla Källenius svoje procjene temelji na činjenici da je cijena električnih komponenti, poput baterija, rapidno pala. Mercedes ove godine namjerava predstaviti četiri nova električna modela, uključujući i “čistu” verziju svog “admiralskog broda”, nove S-klase. Ipak, u odnosu na Teslu, Mercedes još mora proći dug put u svijetu električne mobilnosti.
Naime, lani je prodano oko 50.000 električnih automobila i kombija s Mercedesovom zvijezdom, dok je Tesla isporučio 500.000 vozila. Doduše, ako se uračunaju i hibridni automobili čija se baterija može puniti na utičnici (plug-in), tvrtka iz Stuttgarta je prodala ukupno 160.000 vozila, tri puta više nego godinu ranije.
K tome, Daimlerova burzovna vrijednost od 72 milijarde eura tek je desetina Tesline tržišne kapitalizacije. Međutim, Källenius smatra da je velika Mercedesova prednost pred konkurentima snaga brenda i tehnološka inovativnost. “Čak i ako ne poznajete tehnologiju, sjedeći u Mercedesu jednostavno shvaćate da ste u nečemu što je superiorno”, tvrdi prvi čovjek Daimlera.
Udjel hibridnih i električnih vozila u Mercedesovoj prodaji lani je iznosio 7,4 posto, a kompanija za ovu godinu predviđa daljnji rast tog segmenta, na 13 posto. Još 2019. taj je udjel iznosio tek dva posto.
Inače, Mercedes nije jedini veliki proizvođač koji namjerava odigrati značajnu ulogu u sektoru automobila na struju i izazvati Teslu. Primjerice, Volkswagen ulaže 35 milijardi eura u razvoj električnih vozila i najavio je da će do 2030. lansirati na tržište oko 70 novih modela.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu