Poslovan ste čovjek i pred odlukom koji prvi ili sljedeći službeni automobil kupiti. Neki malo bolji i veći, prihodima si ga možete priuštiti, poželjno da je i Mercedes, da baš ne odskačete od svoje klase. E-klasa? Dapače. A kad bi taj E značilo električno? Kad bi model koštao i bio jednako udoban kao benzinac ili dizelaš, to i ne bi bila promašena investicija, za okoliš svakako zdravija.
E, upravo je Daimler, kao vlasnik Mercedes-Benza, pojasnio da će ubrzati razvoj električnih automobila za premium segment tržišta. O tome šef Daimlera Dieter Zetsche: "Produbljujemo planove u tom smislu, važno je pogoditi trenutak, jer taj trend i tendencije u elektro području moramo uhvatiti", reći će Zetsche, shvativši očito da stuttgartski div ne smije propustiti ovaj "vlak" s elektrovozilima, na koji uskaču Tesla i Audi od proizvođača više klase, te Toyota i drugi u ostalim segmentima tržišta.
Značajno više
O tome što Mercedes smjera doznat ćemo više na pariškom motor showu u listopadu, a zna se da će u istraživanje i razvoj ove godine uložiti, kaže, "značajno više" od lanjskih 6,6 milijardi eura, što je već bilo povećanje naspram 5,7 mlrd. u 2014. Neki poslovni mediji pretpostavljaju da će to ići i na postojeće planove oko električnih vozila u komercijalne svrhe, poput autobusa, ili automatiziranih teških kamiona. Konkretno, u razvoj novih motora s niskom potrošnjom ispušnih plinova i većom iskoristivošću goriva, alternativnih sustava vožnje i autonomnih tehnologija kakve radi i Tesla Motors, ali i u nove generacije baterija. Luksuzna osobna vozila sigurno neće biti zakinuta. Mercedes se, može se reći, toliko zagrijao za elektro tehnologiju da je i ulaganje u novi, klasični model E-klase, stavljeno postrani.
11tisuće
e-vozila prodano je u Europi u travnju 2015., ali uglavnom manjih klasa, ne luksuznih
Želi na vrh
"Agresivni pristup s novim proizvodima, ipak, može pomoći Mercedes-Benzu da BMW-u preotme primat kao najprodavaniji proizvođač luksuznih vozila", nada se Zetsche. BMW se na vrhu drži zahvaljujući lani prodanih 1,91 milijuna komada, Mercedes s 1,87 milijuna lagano zaostaje, Audi je prodao 1,8 milijuna. Na razini grupe Daimler dobit je u drugom kvartalu 2016. pala za 12% na 605 milijuna eura. Prema nekim izvorima, u Europi je samo u mjesecu travnju 2015. godine prodano ukupno 11.243 različitih tipova e-vozila (hibridi, čista elektro…), najviše Renaulta Zoe i Mitsubishija Outlander, te VW Golfa, sve znači niže ili srednje klase i SUV-a. U prvom kvartalu lani registrirano je, pak, 144.421 e-vozilo svih vrsta u Europi.
Baterije za sve
Međutim, i s istoka pušu svojevrsni elektrovjetrovi. Korejski tehnološki div Samsung u kineskom je proizvođača automobila i punjivih baterija BYD kupio udio vrijedan 450 milijuna dolara, kako bi dvije kompanije u dogledno vrijeme partnerski surađivale u proizvodnji električnih, samovozećih, autonomnih i internetski povezanih vozila. U spomenutom vlaku, očito, ima još puno mjesta, za one koji prihvaćaju i žele promjene. Samsung je, doduše, sad tek deveti po veličini dioničar BYD-a, kojeg bi opskrbljivao visokokvalitetnim baterijama i svoj baterijski dio biznisa učvrstio na drugo mjesto u svijetu, iza Panasonica koji hrane Tesline automobile. Kina je na najboljem putu da do 2020. godine s pet milijuna elektrovozila bude najveće takvo svjetsko tržište. Sva ona ne mogu se kretati bez baterija.
Opoziv milijuna automobila
Zračni jastuci mogu ubiti vozača
General Motors će morati opozvati 4,3 milijuna automobila zbog neispravnih zračnih jastuka japanske marke Takata, što će koštati pola milijarde dolara."Nevjerojatno da defekt postoji u baš toliko vozila, ali pristajemo na zamjenu zbog sigurnosti", kažu u GM-u. Takatini aribagovi opasni su zbog činjenice da pri eksploziji mogu izbaciti i ubojite metalne šrapnele. Ugrađeni su i u Ferrarije i Mercedese, koji će ih isto dati maknuti o svom trošku.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu