Nakon što je Nigerija ukinula subvencije za gorivo što je izbrisalo velik dio domaće potražnje i srušilo crno tržište, europske rafinerije našle su pod pritiskom gubitka tržišta i pad profitnih marži. Sjeverna Amerika i Zapadna Afrika, s Nigerijom na čelu, povijesno su dvije glavne destinacije za izvoz benzina iz Europe.
Europske rafinerije posljednjih godina bilježe stalni pad rafinerijskih marži zbog rasta konkurencije s Bliskog istoka, SAD-a i Azije. Ruska invazija na Ukrajinu kratkotrajno je prekinula trend zbog straha od nestašica u opskrbi.
Podaci Refinitiv Eikona pokazuju da su do sada referentne profitne marže za benzin u sjeverozapadnoj Europi ostale na oko 27 dolara po barelu, piše Reuters.
Analitičari očekuju da će situacija u Nigeriji povećati pritisak na europske rafinerije, a iz situacije će izgledno profitirati bliskoistočni proizvođači.
Krajem svibnja nigerijski predsjednik Bola Tinubu ukinuo je popularnu, ali skupu subvenciju za gorivo, koja je presušenu državnu blagajnu stajala deset milijardi dolara. Potražnja za benzinom posljedično je pala 28 posto.
Zbog ukidanja subvencija nestaje financijski poticaj za šverc pa se crno tržište prokrijumčarenog nigerijskog goriva u Togu, Benin i Kamerun urušilo. Iako službenih podataka nema, procjenjuje se da se više od trećine svih količina benzina krijumčarilo u inozemstvo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu