Manjak osoblja u važnoj karici prizemljio tisuće letova

Autor: Darko Bičak , 03. kolovoz 2023. u 07:00
foto: unsplash

Problemi su prijetili ugroziti oporavak zrakoplovne industrije od pandemije Covida-19.

Nedostatak osoblja u kontroli zračnog prometa ovog je ljeta odgodio mnoga putovanja u Europi i prisilio američke zračne prijevoznike da prekinu letove, što je pokrenulo val međusobnog optuživanja industrije s obje strane Atlantika. Kako piše Financial Times, nedostaci, u kombinaciji sa zatvaranjem zračnog prostora u Europi, potaknuli su 37-postotni porast odgođenih letova na kontinentu tijekom prošle godine.

Problemi s osobljem kontrole zračnog prometa i problemi s kapacitetom odgovorni su za otprilike polovicu kašnjenja u srpnju, tijekom razdoblja najvećeg prometa, dodao je Eurocontrol.

Smanjite letove

S druge strane Atlantika, američka Savezna uprava za zrakoplovstvo zatražila je u ožujku od zrakoplovnih kompanija da smanje letove u prepunom zračnom prostoru New Yorka zbog manjka osoblja kontrole zračnog prometa, dok je izvršni direktor United Airlinesa Scott Kirby kritizirao kontrolu zračnog prometa zbog poremećaja u njujorškom središtu zrakoplovne kompanije. Izvješće u lipnju otkrilo je sveprisutan nedostatak osoblja, a bilježeni su i slučajevi kontrolora lera koji su ponegdje radili prekovremeno i radili šest dana u tjednu kako bi riješili nedostatak.

800 milijuna

eura koštala su avioprijevoznike kašnjenja u Europi prošle godine

Problemi su prijetili ugroziti oporavak zrakoplovne industrije od pandemije Covida-19. Zračni prijevoznici, uključujući British Airways IAG i Air France-KLM, nedavno su izvijestili o rastućoj dobiti zahvaljujući visokim cijenama karata i ogromnoj potražnji za prekooceanskim putovanjima. Ali, nedostatak osoblja kontrole zračnog prometa košta zračne prijevoznike milijune u propuštenoj prodaji karata i povećane operativne troškove. Prošle su godine u Europi kašnjenja koštala prijevoznike više od 800 milijuna eura, prema podacima Eurocontrola. Iako je razmjer problema manji nego 2022. kada je manjak osoblja pogodio cijelu industriju, kombinacija sve zagušenijeg zračnog prostora i dugotrajnog procesa obuke za kontrolore zračnog prometa znači da se problem vjerojatno neće brzo riješiti. Šef Delta Air Linesa Ed Bastian i izvršni direktor easyJeta Johan Lundgren, navodi FT, među nekoliko su rukovoditelja zrakoplovnih kompanija s obje strane Atlantika koji su izrazili svoju frustraciju zbog problema s kontrolom prometa.

Plan regrutiranja

“Trebao nam je dobar plan regrutiranja i zapošljavanja nakon pandemije. Avioprijevoznici su to imali. Nisam siguran da je sustav kontrole zračnog prometa to učinio”, rekao je Bastian. U SAD-u je vrijeme uzrokovalo 70 posto kašnjenja, prema podacima FAA-e. Osoblje je odgovorno za manje od 3 posto kašnjenja ove godine, što je pad od 12 posto u istom razdoblju prošle godine. Ipak, 20 od 26 najprometnijih centara i tornjeva za kontrolu zračnog prometa u SAD-u zapošljava 85 posto ili manje svog ciljanog osoblja, prema izvješću koje je u lipnju objavio Ured glavnog inspektora Ministarstva prometa SAD-a. SAD su u svibnju imale 10.600 certificiranih kontrolora leta te 3100 pripravnika, a FAA planira ove godine zaposliti još dodatnih 1500 kontrolora.

Komentirajte prvi

New Report

Close