Malo je dobrih opcija za strane kompanije koje odlaze iz Rusije nakon invazije na Ukrajinu i zapadnih sankcija, a u vremenskom su škripcu zbog financijskih, pravnih i moralnih razloga da je napuste, piše Reuters.
Hitnost pritišće kompanije na odlazak, a mnogo ih je to već učinilo. Najnoviji u nizu je McDonald’s koji je priopćio da je započeo prodaju svojih restorana u Rusiji, u kojoj je prisutan 30 godina te Renault koji većinski udio u proizvođaču automobila AvtoVAZ prodao za jednu rublju.
Njihov odlazak slijedi nakon kozmetičke grupe L’Oréal, koja je došla u opasnost od bojkota potrošača na drugim tržištima ako nastavi s poslovanjem u Rusiji. Zabrane uvoza mikročipova sa Zapada dale su tehnološkim tvrtkama poput Applea malo izbora, osim da odu.
Problem sa žurnom prodajom je što su kupci obično oligarsi bliski Kremlju poput Vladimira Potanina, koji je za nominalnu svotu kupio ruske operacije francuske banke Société Générale. Jedan od razloga zašto grupe poput Nestléa i Unilevera ostaju u Rusiji jest što svoju imovinu ne žele predati Putinovom režimu.
Čekanje bi moglo proširiti krug kupaca. Indija, primjerice, potiče državne energetske tvrtke da razmotre kupnju imovine u Rusiji, a to bi potencijalno moglo pružiti mogućnost prodaje ruske imovine zapadnim naftnim kompanijama poput Shella i BP-a.
Njihova ukupna imovina u Rusiji procjenjuje se na 30 milijardi dolara. Ruski parlamentarni zastupnik Vjačeslav Volodin nedavno je predložio da bi Rusija trebala zaplijeniti imovinu neprijateljskih zemalja.
Za multinacionalke koje još uvijek planiraju svoj izlazak, poput pivara Carlsberga i Heinekena, to bi mogao biti dodatni poticaj odlaska.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu