Mađari žele financirati gradnju Fruškogorskog koridora

Autor: Poslovni dnevnik , 28. studeni 2016. u 22:00
Najzahtjevnije će biti bušenje tunela/FOTOLIA

Za financiranje važne prometnice razmišlja se o primjeni modela javno-privatnog partnerstva, ali moguća je i koncesija.

Za gradnju tzv. Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume, s tunelom kroz Frušku goru, ima veći broj zainteresiranih, a i Mađarska želi sudjelovati u financiranju, rekla je Zorana Mihajlović, potpredsjednica srpske vlade i ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture. U izgradnji te autoceste u dužini od 37 kilometra mogao bi biti primijenjen model javno-privatnog partnerstva ili koncesija, objasnila je Mihajlović, dodajući da će do svibnja 2017. biti zatvorena financijska konstrukcija za taj projekt.

"Promet je na tom području prilično gust, zbog čega ima puno zainteresiranih za izgradnju, tako da možemo razmišljati o različitim načinima financiranja. Od Mađarske koja se sada pojavila sa željom da sudjeluje u financiranju i izgradnji Furškogordskog koridora, do mnogih financijskih organizacija i privatnih investitora", navela je Mihajlović. Ta dionica je dio buduće autoceste od Novog Sada prema Šapcu i Loznici. Ministarstvo građevinarstva, prometa i infrastrukture čeka završetak svih projekata, kada će raspisati javni poziv kako bi se vidjelo koji je način najbolji financiranja. Prema stručnim mišljenjima, riječ je o vrlo teškoj dionici autoceste, s tunelom kroz Frušku goru, koji će biti najteži poduhvat, a bit će dug gotovo 3,5 kilometra.

 

3,5 km

bit će dug tunel kroz Frušku goru

Govoreći o pripremama za gradnju još jedne regionalne autoceste, od Pojata do Preljine, tzv. Moravskom koridoru dugom 109 kilometara, Mihajlović je rekla da će ta dionica stajati gotovo 500 milijuna eura i da će se, također 2017., tražiti model za financiranje projekta. Ta autocesta treba povezati koridore 10 i 11, a trasa će ići preko Kruševca, Trstenika i Kraljeva. "Postoje tri dionice, kao i studija izvodljivosti i naravno glavni projekt za cijelu dionicu od 109 kilometara. Trenutno se za dijelove dionice završava idejni projekt, što će biti završeno do kraja godine. Također, u saradnji s Kinezima 1. ožujka 2017. počinje izgradnja nove dionice Surčin – Obrenovac na Koridoru 11 i radovi na nastavku gradnje obilaznice oko Beograda od Ostružnice do Bubanj Potoka. 

Veza s Hrvatskom

Od Niša do Bugarske
Prioritet ima završetak autoceste od Niša do bugarske granice do kraja 2017. godine, čime će biti završena cijela autocesta kroz Srbiju koja vodi od bugarske granice prema Mađarskoj i Hrvatskoj. Važna je i realizacija projekata resort zona – odmorišta pokraj autocesta u Srbiji, gde se vozači mogu odmoriti i dobiti sve usluge za svoja vozila, te sigurno parkiralište", rekao je srpski ministar rudarstva i energetike Aleksandar Antić.

Komentirajte prvi

New Report

Close