Delegacija srpskog Ministarstva privrede potpisala je, u Berlinu, pismo o namjerama s Lufthansom o obnovi avio-linije Beograd-Priština.
Prethodno je šef ureda srpske vlade za Kosovo Marko Đurić izjavio je da bi Beograd i Prištinu, uz 12 redovnih autobuskih linija dnevno, mogla povezivati i avionska linija, prvi put poslije dva desetljeća. Ta bi avio-linija mogla zaživjeti kad se ukinu nameti kosovske vlade na robu iz Srbije i nastavljen dijalog Beograda i Prištine, rekao je Đurić.
Koncesija na 25 godina
Govoreći o formiranju kosovskih vlasti, naveo je da je od toga tko će formirati novu vladu u Prištini, mnogo važnije da se prava Srba prestanu gaziti i da se ispune ustavne i zakonske norme, prema kojim u javnom sektoru mora biti zaposleno najmanje sedam posto Srba. Snažan zamah u povezivanju Srbije i Kosova dala bi upravo predložena avio-linija između prištinskog aerodroma Adem Jashari i beogradskog aerodroma Nikole Tesle, koji kreće u obnovu. Izgradnja umetnute poletno-sletne staze, pored obnavljanja postojeće glavne, jedan je od prvih graditeljskih zahvata na Aerodromu Nikola Tesla u narednih pet godina.
10 tisuća
radnih mjesta otvorit će širenje aerodroma i nove poslovne zone
Taj je pothvat najavila francuska kompanija Vinci Airports, kada je prije dvije godine dobila najveću srpsku zračnu luku u koncesiju na 25 godina. U ponedjeljak su Francuzi objavili da je aerodrom Nikola Tesla lani zabilježio rast broja putnika od 9,2 posto. Naveli su i da na taj rezultat utjecalo i otvaranje 13 novih međunarodnih linija. Osim rekonstrukcije i dogradnje, nacrtom plana detaljne regulacije Nikole Tesle, koji obuhvaća 1870 hektara, predviđena je velika transformacija zemljišta uz autoput. Podizanje druge poletno-sletne staze, novog putničkog terminala i pratećih tehničkih i servisnih sadržaja predviđeno je tek poslije 2043., kada francusko upravljanje aerodromom prestaje.
Novi kompleks aerodroma
Gradski urbanist Marko Stojčić objasnio je da do 2043. koncesionar i vlada Srbije očekuju 15 milijuna putnika godišnje, što je trostruko više nego danas i ta brojka govori o potrebi da se gradi druga pista i novi kompleks beogradskog aerodroma.
Stojčić kaže da će koncesionar, kako bude rastao broj putnika u naredne dvije decenije, dograđivati objekte za terminal i infrastrukturu. "Zbog proširenja aerodroma i novih privredno-komercijalnih zona otvara se oko 10.000 novih radnih mjesta. Osim toga, povećanje broja putnika direktno će se odraziti na turizam u Beogradu. Cilj nam je druga pista, što će biti znak da smo postali ozbiljna ne samo turistička, nego i ekonomska destinacija", istaknuo je Marko Stojčić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu