Lufthansa izbjegla stečaj – najveći dioničar ipak podržao vladinu pomoć

Autor: Tomislav Pili , 25. lipanj 2020. u 22:00
Pandemija je poslovanje Lufthanse bacila na koljena/REUTERS

Državnu injekciju od 9 milijardi eura službeno je jučer odobrila i Europska komisija jer se kompanija obvezala prepustiti slotove.

Vrijednost dionica njemačke zrakoplovne kompanije Lufthansa skočila je u četvrtak za 15 posto nakon što je ključni dioničar najavio podršku vladinom planu spašavanja tog prijevoznika. To znači da je Lufthansa izbjegla najcrnji scenarij, a to je stečaj.

Milijarder Heinz Hermann Thiele koji je od sredine ožujka povećao svoj udjel u Lufthansi na 15,5 posto najavio je u Frankfurter Algemeine Zeitungu da će na skupštini zakazanoj za četvrtak ipak glasovati za plan pomoći vrijedan 9 milijardi eura koji je predstavila njemačka vlada.

Podsjetimo, paket pomoći uključuje šest milijardi eura za dokapitalizaciju posrnule tvrtke i državno jamstvo za tri milijarde eura kredita DHL-u. Plan predviđa da država zauzvrat dobije petinu dionica Lufthanse i dva mjesta u nadzornom odboru, a udjeli postojećih dioničara bili bi razrijeđeni. Time bi država opet ušla u vlasništvo Lufthanse, 25 godina nakon privatizacije.

Povratak države nakon 25 god

Prijedlog je početkom lipnja oštro kritizirao najveći pojedinačni dioničar, 79-godišnji Heinz Hermann Thiele. On je tada predložio razmatranje alternativnih opcija, uključujući neizravan vladin udio u tvrtki, preko razvojne banke KfW. O njegovom glasovanju ovisila je sudbina cijelog projekta s obzirom da se za jučerašnju izvanrednu skupštinu dioničara registriralo samo 38 posto dioničara.

500

milijuna eura bit će niži troškovi poslovanja nakon dogovora o zamrzavanju plaća i skraćenju radnog vremena

Thiele je stekao bogatstvo postavši sredinom 80-ih najveći dioničar proizvođača kočnica Knorr Bremse. Njegov glavni protuargument u vezi pomoći Lufthansi bio je što država dionice stječe po svega 2,56 eura, što je manje od trećine trenutne cijene na burzi.

Zabrinjava ga i veličina udjela koju će država dobiti, a samim time i utjecaj politike na poslovanje. Thiele smatra da će to značajno umanjiti konkurentnost Lufthanse, posebno u odnosu na Air France-KLM. „Iskreno vjerujem da država nije najbolji poduzetnik i da uključenost u poslovanje kompanije nije njezin zadatak“, izjavio je FAZ-u. Međutim, unatoč tome, odlučio je podržati plan pomoći.

Prebrodit će krizu

Državnu injekciju Lufthansi službeno je jučer odobrila i Europska komisija. „Značajan iznos potpore pomoći će Lufthansi da prebrodi aktualnu krizu povezanu s koronavirusom, koja je posebno teško pogodila sektor zračnog prijevoza“, objasnila je u priopćenju povjerenica EU-a za zaštitu tržišnog natjecanja Margrethe Vestager.

Lufthansa se zauvrat obvezala ustupiti konkurenciji slotove u zračnim lukama u Frankfurtu i Münchenu kako bi se ublažio negativan utjecaj na tržišno natjecanje, ističu u Bruxellesu. Paket financijske pomoći uključuje i državno jamstvo za tri milijarde eura kredita DHL-u koji je zbog veza s inozemstvom posebno važan za izvozno orijentirano njemačko gospodarstvo, stoji u priopćenju EK.

Lufthansa zapošljava 138.000 ljudi, a vlasnik je i zrakoplovnih tvrtki Eurowings i Austrian Airlines. Pandemija je njezino poslovanje bacila na koljena, a čak i nakon jučerašnjeg skoka, vrijednost dionica i dalje je 40 posto niža nego krajem prošle godine.

Uprava je u srijedu sa sindikatom UFO, koji predstavlja kabinsko osoblje, postigla dogovor o zamrzavanju plaća, smanjenju radnih sati i ograničenju mirovinskih doprinosa. Tim će mjerama troškovi poslovanja biti smanjeni za više od 500 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close