Ljubljana ostala bez zračne veze s osam europskih gradova

Autor: Poslovni dnevnik , 28. listopad 2019. u 22:00
Nakon propasti Adrije u zimskoj sezoni osigurano 12 redovnih linija za 16 odredišta

Došli su novi prijevoznici, ali nema više izravnih letova za Kopenhagen, Beč, Prag, Prištinu, Sarajevo, Skoplje, Sofiju i Tiranu.

Nakon propasti slovenskog zračnog prijevoznika Adria Airwaysa, čiji je posljednji neuspješni vlasnik bio njemački fond 4K Invest, letove preuzimaju druge kompanije.

Tako će se u zimskoj sezoni na aerodromu u Ljubljani, kojima upravlja Fraport Slovenija, odvijati 12 redovnih zrakoplovnih linija od kojih će tri održavati niskobudžetni prijevoznici. U ponudi će biti letovi do 16 odredišta. Nakon pada Adrije, koja je na toj zračnoj luci prevozila oko polovicu putnika, u Ljubljanu su stigli Lufthansa, Swiss i Brussels Airlines, piše portal Siol.net.

Povećavaju broj letova
Osim tri navedena zračna prijevoznika u ljubljansku zračnu luku u zimskoj sezoni, koja je počela jučer i traje do 28. ožujka 2020. godine, letjet će i Aeroflot, Air France, Air Serbia, Easyjet, Lot, Montenegro Airlines, Transavia, Turkish Airlines i Wizz Air. Kako je bilo očekivano, nije se pojavila Croatia Airlines, unatoč nekim optimističnim izjavama zrakoplovih stručnjaka.

 

1,9 posto

više putnika zabilježeno je u ljubljanskoj zračnoj luci u prvih devet mjeseci ove godine

Prema objašnjenju iz Fraporta, neke zrakoplovne kompanije će povećati broj letova. Tako će na liniji Ljubljane-Pariz-Ljubljana umjesto da leti šest puta Air France letjeti 13 puta tjedno. Air Serbia će letjeti 17 puta umjesto 11 puta tjedno na relaciji Ljubljana-Beograd-Ljubljana, a preko Beograda će putnike iz Ljubljane povezivati sa Skopljem, Tiranom, Sarajevom i Sofijom.

Montenegro Airlines letjet će šest puta umjesto četiri puta tjedno na relaciji Ljubljana-Podgorica-Ljubljana, a Lot Polish letjet će osam, a ne sedam puta tjedno na liniji Ljubljana-Varšava-Ljubljana. Aeroflot je u međuvremenu odlučio zrakoplove s kojima leti prema Ljubljani zamijeniti većim. Tako će, umjesto da leti Suhojem sa 90 sjedala, letjeti Airbusom A320 sa 140 sjedala.

Oporavak za godinu i pol
Iako su nove kompanije stigle u Ljubljanu, više neće biti moguće letjeti izravno u Kopenhagen, Beč, Prag, Prištinu, Sarajevo, Skoplje, Sofiju i Tiranu. Fraport, međutim, očekuje da će se vozni red promijeniti tijekom zime. Nakon stečaja Adria Airwaysa, pokušavaju zamijeniti prekinute zračne veze sa Zračnom lukom Jože Pučnik, a prema procjeni usporediva mreža letova bit će uspostavljena za godinu i pol.

U prvih devet mjeseci zračna luka imala je 1,9 posto više putnika nego prošle godine u istom razdoblju, dok je kod stranih prijevoznika zabilježen rast od 18,4 posto.  Međutim, još uvijek je potpuno nejasno što će biti s planom slovenske vlade o osnivanju nove nacionalne zrakoplovne kompanije u državnom vlasništvu. Naime, Lufthansa je prije deset dana po drugi put odbacila ideju slovenske države da nakon propasti Adria Airwsysa zajedno osnuju novu tvrtku za zračni prijevoz.

Iz Lufthanse su i prije nekoliko tjedana rekli slovenskom ministru gospodarstva Zdravku Počivalšeku da ih ne zanima sudjelovanje u vlasništvu nove zrakoplovne tvrtke jer se to ne bi isplatilo njemačkoj kompaniji, najvećem europskom zračnom prijevozniku. Vlada i dalje ustrajava na novom državnom prijevozniku, iako je Adria loše poslovala i dok je bila u državnom vlasništvu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close