LinkedIn kupljen nakon izgubljene bitke s konkurentima

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 14. lipanj 2016. u 22:00
U Saxo banku smatraju da je sada na redu spajanje Googlea i Twittera/REUTERS

Analitičari smatraju da je softverski div izgubio utrku s Appleom i Googleom, pa izlaz traži u aplikacijama i računalnim uslugama.

Nakon što je softverski div Microsoft u ponedjeljak kupio poslovnu društvenu mrežu LinkedIn za 26,2 milijardi dolara ili 196 dolara po dionici, krenula su predviđanja da bi u sektoru tehnoloških kompanija moglo doći do velikih promjena. Naime, zbog dominacije društvenih mreža poput Facebooka, sljedeće udruživanje moglo bi biti ono Googlea i Twittera, poručuju iz međunarodne investicijske Saxo banke.

 

166milijuna

dolara iznosio je lanjski gubitak LinkedIna

Promašene akvizicije
Iako je Microsoftov posljednji potez, kupnja LinkedIna, od jednog dijela javnosti dočekan na nož s obzirom da je Microsoft u posljednjih nekoliko godina zaredao nekoliko promašenih akvizicija, u pozadini spajanja s najpoznatijom poslovnom društvenom mrežom ipak stoji sasvim logična brojka od 435 milijuna aktivnih korisnika. Dobar pokazatelj kome će ova akvizicija više ići na ruku je činjenica da je po objavi vijesti cijena dionice LinkedIna skočila gotovo 50 posto, a Microsofta pala za 3,3 posto.

Svi se slažu da je Microsoft dovoljno likvidan da akviziciju iznese bez većih poteškoća jer – i kada se u obzir uzme postojeći dug od 46 milijardi dolara – još uvijek imaju više od 70,5 milijardi dolara u bilanci, prenosi Financial Times. No, LinkedInovih je 14 godina ipak proteklo uglavnom nemirno. Primjerice, prošlogodišnji prihodi kompanije iznosili su gotovo tri milijarde dolara, uz istovremeno ostvaren gubitak od 166 milijuna dolara.

U veljači ove godine iskusili su prilične financijske trubulencije kad je samo u jednom danu vrijednost dionice kompanije pala za više od 40 posto brišući tako 11 milijardi dolara tržišne vrijednosti. Postavlja se pitanje zašto Microsoft čije je ulaganje prije tri godine od sedam milijardi dolara u Nokijinu diviziju mobitela završilo fijaskom sada kupuje kompaniju koja nema najsjajnije financijske rezultate. Odgovor leži u činjenici da Microsoft gubi utrku od Applea i Googlea te se okreće aplikacijama i uslugama povezanima sa operacijskim i mobilnim sustavima. 

Twitter je sljedeći
Povezivanjem s LinkedInom Microsoft planira veći broj korisnika privoliti na vlastite proizvode poput Cloud usluga, odnosno korisnicima ponuditi kvalitetniju organizaciju radnog vremena i zadataka. Satya Nadella, Microsoftov izvršni direktor, poručio je za FT da od spajanja s LinkedInom očekuju povećanje poslovne produktivnosti. Microsoftovi se investitori nadaju da je kompanija ovaj put u pravu.

Microsoftova odluka o preuzimanju LinkedIna možda je prva u nizu ovogodišnjih velikih akvizicija među tehnološkim divovima, a Google i Twitter mogli bi biti sljedeći, smatraju u Saxo banci. "Jednako kao i LinkedIn, dugoročno je teško zamisliti Twitter kao samostalnu tvrtku s obzirom na dominaciju Facebooka s više od 1,4 milijardi korisnika, dok Twitter još uvijek značajno zaostaje s oko 350 milijuna korisnika", kaže Peter Garnry, rukovoditelj sektora za trgovanje dionicama.

Sumnjiva transakcija

Tko je znao u petak da će LinkedIn skočiti?
Američki poslovni portal Business Insider u utorak piše o sumnjivoj transakciji s opcijama na dionice LinkedIna za koju se zainteresirala i Komisija za burze i vrijednosnice, američki financijski regulator. Naime, nepoznati ulagač u petak je kupio opcije na kupnju 600.000 dionica LinkedIna. Opcije daju pravo na kupnju u kolovozu po cijeni od 160 dolara. U ponedjeljak je cijena skočila gotovo 50 posto na 196 dolara. Tako te opcije sada vrijede dva milijuna dolara, a još u petak vrijedile su 135.000 dolara.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close