Lidl kupio 20 ha u Staroj Pazovi za glavni distribucijski centar

Autor: Poslovni dnevnik , 25. rujan 2014. u 22:00
Vodeći trgovački lanci u Srbiji otvaranjem Lidlovih trgovina dobit će vrlo ozbiljnu konkurenciju/Davor Višnjić/PIXSELL

Zemljište koje je kupio Lidl nalazi se u najatraktivnijem dijelu industrijske zone u Staroj Pazovi, u blizini autoceste Beograd-Subotica.

Veliki njemački trgovački lanac Lidl potpisao je u srijedu ugovor o kupnji građevinskog zemljišta s Općinom Stara Pazova, gdje će izgraditi glavni distribucijski centar za Srbiju, priopćila je ta vojvođanska općina.Lidl je, kako je objavljeno na internet stranicama Stare Pazove, kupio 20 hektara u najatraktivnijoj industrijskoj zoni grada, u blizini autoceste Beograd-Subotica, čime se nagoviještava brzi početak gradnje glavnog Lidlovog distribucijskog centra. Nakon izgradnje prometne petlje na autocesti Begrad-Subotica, odnosno cesti Nova Pazova-Stari Banovci, Lidlov centar imat će mogućnost povezivanja i s autocestom Beograd-Zagreb. 

Izgradnja infrastrukture
Lidl je zemljište u Staroj Pazovi platio 158 milijuna dinara (oko 1,3 milijuna eura). Prije potpisivanja ugovora održano je javno nadmetanje za zemljište, koje je trajalo od 15. kolovoza ove godine. Uz kupnju građevinskog zemljišta, dodatnim ugovorom definirane su odrednice o financiranju i izgradnji nužne komunalne infrastrukture, koja će omogućiti prometno i komunalno povezivanje objekta budućeg distribucijskog centra.Time je, kako se čini, dugogodišnja priča o dolasku Lidla u Srbiju dobila sretan završetak, a vodeći trgovački lanci u toj državi dobili su ozbiljnu konkurenciju. Prva dva mjesta u maloprodaji hrane u Srbiji drže belgijski Delhaize i hrvatski Agrokor (kroz Ideju, Rodu i Mercator), dok na treće mjesto izbija novosadska kompanija Univerexport, koja će nakon preuzimanja tvrtki Angropromet iz Kikinde i Lurdy iz Zrenjanina od njemačkog vlasnika imati ukupno 130 trgovina. Konkurentska borba za kupce na srpskom tržištu, koja zapravo ozbiljno počinje dolaskom Lidla, poznatog po sposobnosti da ponudi vrlo niske cijene neće biti lagana. Naime, trgovačke marže u Srbiji znatno su veće nego u zemljama regije. Tako je 2011. prosječna marža u toj zemlji iznosila je 19,7 posto, dok je 2012. porasla na 21,3 posto, što je pet do 10 posto više nego u susjedstvu i Europi.

Ima mjesta za velike
"Jedini razlog tome je nedostatak konkurencije koja uz dolazak velikih trgovačkih lanaca može utjecati na sniženje cijena na tržištu", rekao je krajem prošle godine Rasim Ljajić, ministar trgovine Srbije na regionalnoj konferenciji o razvoju tržišta robe široke potrošnje. Po njegovim riječima, to tržište u Srbiji vrijedi 70,6 milijardi dolara, a procjene pokazuju da će uz očekivani rast do 2016. porasti do 105 milijardi dolara. Tržišni udjel deset najvećih trgovačkih lanaca u Srbiji bio je 40 posto 2011. godine, dok je taj udjel u zemljama EU iznad 50 posto, a u skandinavskim zemljama čak i do 80 posto.Lidl je, inače, već duže vrijeme u Srbiji zabavljen kupnjom zemljišta za svoje trgovine, a prema najavama u medijima otvorit će ih gotovo istovremeno 10 do 15. Među lokacijama spominjali su se veliki gradovi poput Beograda, Niša i Novog Sada, ali i brojna druga manja mjesta. 

Komentirajte prvi

New Report

Close