Lideri masovno dolaze privatnim zrakoplovima u Davos, samo sudionici iz dvije tvrtke to neće učiniti

Autor: T.I. , 20. siječanj 2025. u 06:00
FOTO: REUTERS/Yves Herman

Prema analizi, putnik koji bi se odlučio za vlak na relaciji Berlin-Zürich mogao bi smanjiti svoje emisije za čak 99 posto u usporedbi s putovanjem privatnim zrakoplovom

Švicarsko odmaralište Davos priprema se za svoj najznačajniji godišnji događaj. Naime, od 20. do 24. siječnja 2025. ugostit će 55. Svjetski gospodarski forum (WEF), gdje će se više od 2.500 globalnih lidera okupiti kako bi raspravljali o ovogodišnjoj temi “Suradnja za inteligentno doba”.

No, čini se da postoji određeni nesklad između plemenitih namjera i stvarnog ponašanja sudionika ovog prestižnog skupa. Dok će na dnevnom redu biti ključna pitanja našeg vremena – od geopolitičkih izazova i gospodarskog rasta do energetske tranzicije i umjetne inteligencije – način na koji većina uzvanika stiže na summit nije s tim u skladu.

WEF je, svjestan ekološkog otiska događaja, ponudio stopostotni popust na željezničke karte za sve sudionike koji dolaze iz Europe. No, podaci nevladine organizacije Transport & Environment (T&E) pokazuju da će privatni avioni, unatoč ovom poticaju, vjerojatno ostati preferirani izbor elite, prenosi Euractiv, te dodaju kako to nije iznenađenje s obzirom na prethodna iskustva, jer 2023. godine zabilježeno je čak 660 letova privatnih zrakoplova vezanih uz summit.

Posebno je zanimljivo da su samo dvije velike multinacionalne tvrtke, Saint-Gobain i KPMG, javno potvrdile da će njihovi predstavnici putovati ekološki prihvatljivijim opcijama – komercijalnim letovima ili vlakom. “Privatni avioni mogu proizvesti i do 50 puta više emisija nego brzi vlakovi,” upozorava Denise Auclair, voditeljica kampanje “Putuj pametno” u razgovoru za Euractiv.

Brojke su još upečatljivije kad se pogledaju konkretni primjeri. Prema analizi T&E-a, putnik koji bi se odlučio za vlak na relaciji Berlin-Zürich mogao bi smanjiti svoje emisije za čak 99 posto u usporedbi s putovanjem privatnim zrakoplovom. Čak i za prekooceanske putnike, poput onih iz New Yorka, odabir komercijalnog leta umjesto privatnog značio bi smanjenje emisija za 87 posto.

Organizatori pokušavaju ublažiti ekološki otisak samog događaja raznim lokalnim mjerama – sudionici će biti “potaknuti na hodanje” po Davosu, a dobit će čak i “zimske nastavke za obuću”. No, dok se svjetski lideri spremaju raspravljati o klimatskim promjenama, njihov dolazak privatnim mlažnjacima ostaje kao svojevrsni simbol raskoraka između riječi i djela.

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close