Laburisti žele nacionalizaciju željeznice

Autor: Tomislav Pili , 05. svibanj 2014. u 22:00
Putnici plaćaju visoke cijene, a država subvencije privatnicima

Miliband traži da se plan ne poistovjeti s prošlošću britanskih željeznica, ali ga je dio javnosti proglasio za ‘staromodnog socijalistu’.

Samo razmišljanje o mogućnosti ponovne nacionalizacije željezničke mreže "koštalo" je čelnika britanske Laburističke strane Eda Milibanda optužbi da je socijalist.

Prema pisanju britanskog The Telegrapha, Miliband je izjavio kako je potrebno "razmotriti sve opcije" kada je željeznički sustav u pitanju te je sugerirao kako bi dio željezničkih linija trebalo vratiti u javno vlasništvo. Ako do toga uistinu dođe, to će biti najveća državna intervencija u tržište u posljednjih desetak godina.Izvori britanskog medija bliski Laburističkoj stranci kazali su kako ne postoji plan renacionalizacije jedinstvenog željezničkog sustava, već povratka dijela franšiza koje su sada u privatnim rukama. K tome, Miliband je javno inzistirao da se njegov plan ne poistovjeti s prošlošću britanskih željeznica. "Putnici plaćaju visoke cijene željezničkog prijevoza, a država plaća visoke iznose subvencija privatnim kompanijama", naglasio je Miliband u emisiji prvog programa BBC-a.

 

50mlrd.

funti vrijedan je britanski projekt željeznice velike brzine

Međutim, sve ga to nije spasilo od osude dijela javnosti koja ga je proglasila za "staromodnog socijalistu".Povike dijela javnosti bliskih privatnom sektoru treba staviti u kontekst i nekih drugih planova laburista koji ciljaju na ograničavanje slobodnog tržišta. Laburistička stranka nedavno je najavila potrebu reforme energetskog tržišta, ali i dirnula u britanske veleposjednike. Naime, najavljeno je da će se vlasnici zemljišta suočiti s ograničenjima visine rente poput onih u 70-im godinama. Također, predlažu i ograničenja na reklamiranje alkoholnih pića, duhanskih proizvoda i nezdrave, brze hrane. Naravno, sindikati su odmah pozdravili Millibandovu ideju o vraćanju željezničkih linija pod javno okrilje.

Mick Cash, generalni tajnik RMT sindikata izjavio je kako su se laburisti konačno probudili i shvatili da je vraćanje željeznice u javno vlasništvo ujedno i popularan i troškovno efikasan potez. "To će osloboditi novac koji trebamo investirati u osoblje i kapacitete kako bi modernizirali željezničku mrežu", naglasio je Cash. Dodao je i kako je sramota da su prošle laburističke vlade dopustile profitiranje i eksploatiranje nacionalne mreže. Treba li naglasiti kako sindikati priželjkuju ponovnu nacionalizaciju cijele željezničke mreže koja je otišla u privatne ruke prije 20 godina.

Pobuna u britanskoj vladi

Ništa od željeznice velike brzine

Već drugi ministar britanske vlade prijeti da će dati ostavku ako premijer David Cameron ne pristane na izmjene projekta željeznice velike brzine HS2 vrijednog 50 milijardi funti. Ministar pravosuđa Jeremy Wright zatražio je izmjene trase koja prolazi područjem na kojem se nalazi njegovo biračko tijelo. Slično upozorenje došlo je i od ministra za Europu Davida Lidingtona. HS2 projekt zamišljen je kao brza željeznička veza između Londona i Birmighama, završena 2030. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close