Zahvaljujući visokim cijenama njihovih vozila, proizvođači automobila su diljem svijeta tijekom ljetnih mjeseci ostvarili rekordne promete – i profite. Kako otkriva studija konzultantske kompanije EY, njemački koncerni su zauzeli čelne pozicije na rang-listi kompanija koje bilježe rast dobiti u trećem kvartalu. U razdoblju od lipnja do rujna 2022. Volkswagen je ostvario najveći promet, a Mercedes-Benz najveći profit, javlja Deutsche Welle.
“Sve u svemu treći je kvartal usprkos usporavanju konjunkture i vrlo teškoj geopolitičkoj situaciji za automobilsku industriju bio kvartal iz snova”, kaže voditelj Odjela za mobilnost Zapadna Europa u EY-u, Constantin Gall. I što se tiče ukupne dobiti u tekućem poslovanju, ali i po pitanju ukupnog prometa 16 analiziranih kompanija, po podacima EY-a to su najbolje vrijednosti ikada zabilježene u trećem kvartalu.
16 najvećih automobilskih koncerna svijeta je po navodima konzultantske kompanije povećalo promet u prosjeku za 28 posto. Operativna dobit, znači profit prije kamata, poreza i otpisa vrijednosti porastao je, tvrdi EY, za čak 58 posto kod njemačkih poduzeća – kod američkih kompanija 38 posto, a kod japanskih dva posto.
Optimizam oko poluvodiča i Kine
Opskrba poluvodičima se polako popravlja, a potražnja je i dalje jako velika, pogotovo kad se radi o potražnji za vozilima iz premium sektora. Po procjenama EY-ovog analitičara Petera Fußa, ubuduće bi se pod pritiskom mogli naći pogotovo proizvođači vozila za masovno tržište, odnosno modela koji su cijenom pristupačni za široke slojeve kupaca: “Upravo vidimo da se široki slojevi društva na najvažnijim tržištima suočavaju sa znatnim padom kupovne moći. A to znači da si sve manji broj ljudi može ili želi priuštiti novi automobil.”
Situacija se za proizvođače konačno popravlja i na kineskom tržištu, na kojem je u posljednje vrijeme uočena doza rezerviranosti kupaca. Promet njemačkih ponuđača je u trećem kvartalu 2022. porastao za 28 posto u odnosu na isti kvartal prošle godine. Najveći rast bilježi Mercedes-Benz s plusom od 67%. No, automobilski proizvođač iz Stuttgarta ipak je u posljednje vrijeme morao sniziti cijene nekih modela na kineskom tržištu.
“Kinesko tržište je dosta konkurentno i zahtjevno”, kaže Fuß. I upozorava da ni u Kini proizvođači ne mogu očekivati samo kontinuirani rast prometa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu