Kupci novih automobila u Europi i svijetu mogli bi još dulje čekati na isporuku svojih novih limenih ljubimaca.
Kako prenosi Financial Times, kriza s isporukom elektroničkih dijelova u globalnoj automobilskoj industriji dodatno je produbljena nakon što se val zaraze koronavirusom proširio jugoistokom Azije.
Tri od četiri najveća proizvođača automobila u svijetu objavili su prošloga tjedna da im je proizvodnja dodatno poremećena.
Produženje odmora u Audiju
Posljednji u nizu je njemački Audi, dio Volkswagena. Audi je najavio da će produljiti ljetni odmor oko 10.000 radnika u tvornicama u Ingolstadtu i Neckarsulmu i skratiti radno vrijeme zbog nestašice čipova.
U glavnom pogonu u Ingolstadtu sve će montažne linije biti u mirovanju do 30. kolovoza zbog nestašice elektronike i priprema za proizvodnju potpuno električnog Q6 etrona, objavila je kompanija.
U Neckarsulmu veći dio proizvodnje obustavljen je zbog nestašice čipova već prije nekoliko dana. Audi je preventive radi najavio da će skratiti radno vrijeme i u rujnu, ali istodobno planira dodatne smjene tijekom nekoliko vikenda.
“Moramo planirati iz tjedna u tjedan. Ranije su čak i planirane dodatne smjene morale biti otkazane”, objasnio je glasnogovornik Audija.
Kada komponente budu isporučene, nastojat će nadoknaditi izgubljenu proizvodnju. Audi ima popunjene knjige narudžbi, ali u prvoj polovini godine zbog nestašice komponenti nije uspio proizvesti oko 50.000 automobila. Volkswagen je pak najavio da će zbog nestašice poluvodičkih komponenti proizvodnja u glavnoj tvornici u Wolfsburgu nakon ljetne stanke biti pokrenuta u ograničenom opsegu.
Glasnogovornik VW-a priopćio je da će sve proizvodne linije ovoga tjedna raditi samo u jednoj smjeni, ali nije mogao navesti na koliko će radnika ta odluka utjecati. Kompanija je zbog pandemije koronavirusa već nekoliko puta morala prilagođavati proizvodni program.
Financijski direktor BMW-a Nicolas Peter ističe pak da su ove godine mogli prodati 70 do 90.000 automobila više da nije ponestalo čipova.
“No, trenutno su sve naše tvornice u svijetu dobro opskrbljene”, naglasio je u četvrtak glasnogovornik BMW-a. U Leipzigu proizvodnja teče normalno, u Münchenu i Dingolfingu bit će u ponedjeljak pokrenuta prema planu, nakon ljetne stanke, kao i u Oxfordu.
Pad za 40 posto
Najveći svjetski proizvođač, japanska Toyota, objavio je da će do rujna sniziti globalnu proizvodnju za 40 posto. Japanska kompanija dodala je da će idućeg mjeseca proizvesti 540.000 vozila, umjesto 900.000 kako je prvotno bilo planirano.
Gotovo sve Toyotine tvornice u Japanu bit će pogođene nestašicom dijelova, s ukupno 27 proizvodnih linija. Toyotine tvornice u Sjevernoj Americi i Kini proizvest će 80.000 vozila manje, a u Europi će s traka izaći 40.000 automobila manje.
Iz Toyote su pojasnili kako je iznenadni porast broja oboljelih u Vijetnamu i Maleziji pogoršao nestašicu elektronike, ali i ostalih dijelova. Te dvije države imaju ključnu ulogu u proizvodnji elektronike, ali i pakiranju i testiranju komponenti koje se koriste od automobila do mobitela.
Toyotino najveće proizvodno središte u jugoistočnoj Aziji je Tajland koji se također bori s rekordnim brojem oboljelih.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu