Kupce zanima eko priča i originalnost

Autor: Josipa Ban /VLM , 01. travanj 2013. u 22:01
Simboli, životni stilovi i tradicije koje su bile zanemarivane sada će ponovo oživjeti

Trandwatching očekuje da će tržišta u razvoju više trgovati međusobno što će dovesti do razvoja njihove srednje klase.

Navike kupaca brzo se mijenjaju. Trandwatching.com, američka tvrtka koja prati svjetske potrošačke trendove, donosi pregled deset potrošačkih trendova koji dominiraju u ovoj godini uz praktične primjere koje su već počele primjenjivati neke tvrtke. Od sve većih digitalnih potreba potrošača do povratka prirodi te vraćanja proizvodnje u matične zemlje, procjenjuje Trandwatching, ono je što dominira u 2013. 

1 Zajednička će ulaganja postati aktivna te će potrošači sve više ulagati u novoosnovana poduzeća i proizvode.
Osim ulaganja od svega nekoliko dolara u novoosnovane tvrtke potrošači danas postaju sve aktivniji te su spremni uložiti svoje vrijeme kako bi im pomogli u kreiranju novih proizvoda. A sve to putem digitalne platforme. Primjer: putem nove web stranice, Fundable, čiji je cilj povezati novoosnovane start upove s investitorima, prosječni Amerikanac može jednostavno ulagati u nove tvrtke i proizvode.  

2 Očekuje nas eksplozija proizvoda i usluga iz tržišta u razvoju,a Trandwatching procjenjuje da će tržišta u razvoju trgovati međusobno što će dovesti do velikog porasta njihove srednje klase.
Taj će sloj uskoro biti u velikoj prednosti pred zapadnjačkim potrošačima, navode. Primjer: Lenovo, drugi po veličini proizvođač pametnih telefona u Kini, počeo se širiti diljem Azije. U listopadu prošle godine krenuo je u osvajanje indonezijskog tržišta dok na indijsko tržište planiraju lansirati, početkom sljedeće godine, pametni telefon, kreiran po mjeri njihovih potrošača. 

3 Tvrtke će se sve više angažirati u ponudi svojih proizvoda i usluga na mobitelima.
Gotovo i da ne prođe sat vremena, a da vlasnici pametnih telefona ne provjere njihov sadržaj. U 2013. potrošači će htjeti iskoristiti svaki trenutak, a tvrtke će to morati iskoristiti dajući im proizvode, usluge te užitak. Tvrtke će se jače angažirati kako bi dobile dio prostora na mobitelima. Primjer: U srpnju prošle godine Klagenfurt je pokrenuo projekt Ingeborg koji korisnicima omogućuje virtualnu knjižnicu putem QR koda smještenih na raznim mjestima u ovom austrijskom gradu. Iako Klagenfurt nema gradske knjižnice, putem nove usluge građani mogu pristupiti knjižnici putem žutih kodova smještenih po cijelom gradu, osobito na autobusnim stanicama. 

4 Društveno odgovorno poslovanje kompanija više nije dovoljno.
Tvrtke se sve više okreću proizvodima koji doslovce imaju život u sebi nudeći potrošačima prave "eko priče". Dobar primjer je čileanski Tierra Patagonia Hotel i Spa koji su lansirali inicijativu u kojoj svakom gostu, koji to želi, nude virtualno drvo. Gosti hotela tako putem koda mogu odabrati drvo koje žele posaditi u zaštićenim područjima Čilea. Kad ga zasade, putem Google Mape mogu pratiti njegov rast. Zanimljiv je primjer i olovke Sprout, koja u sebi ima kapsulu sa sjemenom pa kad olovka postane prekratka za korištenje, može se posaditi. 

5 Zdravstvene aplikacije.
Sve je više zdravstvenih aplikacija na tržištu, a neke od njih dolaze i iz hrvatskog središta Ericsson Nikole Tesle. Zdravstvene aplikacije koje omogućuju udaljeni nadzor pacijenata, doktoru štede vrijeme te omogućuju stalno praćenje vitalnih funkcija pacijentu, a pacijentu omogućuju da mu doktor, u svega par minuta, bude na raspolaganju. Primjer: +Apple danas na tržištu nudi više od 13.000 raznih zdravstvenih aplikacija, a u lipnju prošle godine australska Vlada pokrenula je podsjetnik za antibiotike koji pacijentima omogućuje da prate konzumaciju propisanih lijekova. 

6 Izvoz nacionalnih i kulturnih tradicija.
Simboli, životni stilovi i tradicije koje su bile zanemarivane sada će ponovo oživjeti te će ih zemlje u razvoju početi plasirati kao zanimljivosti potrošačima u razvijenim zemljama. Primjer: Kina je već počela koristiti te prednosti stvorivši prvi luksuzni modni brend Ne-Tiger, inspiriran etničkim dizajnom. Moto Ne-Tiger-a je "Iz Kine u svijet".

7 Iskorištavanje informacija.
Rasprave o korištenju podataka potrošača navele su tvrtke na njihovo efikasnije korištenje. S druge strane i potrošači će podatke o svojim kupovnim navikama, a kojima tvrtke raspolažu, nastojati iskoristiti kako bi uštedjeli. Primjer: Ovaj trend iskoristila je Movebank te u listopadu prošle godine lansirala uslugu financijske kontrole svojim korisnicima. Putem mobilne aplikacije klijenti banke mogu pratiti svoju potrošnju i štednju. Za odgovorno financijsko ponašanje dobivaju bodove, a zauzvrat im se smanjuju naknade ili dobivaju pristup dodatnim uslugama. 

8 Proizvodnja se vraća kući.
Potreba potrošača za originalnim proizvodima napravljenih po mjeri te dostupnih "odmah", sve veća ekološka osviještenost u kombinaciji s novom lokalnom proizvodnom tehnologijom poput 3D printanja, sve će više poticati ovaj trend. Pokazuju to i novija istraživanja prema kojima čak 76 posto Amerikanaca primjećuje "Made in the USA" etiketu, te su skloniji kupiti takav proizvod. Brojni su primjeri ovog trenda. Francuska tvrtka Veloscoot, koja se bavi proizvodnjom električnih bicikla, u ožujku prošle godine, vratila je proizvodnju iz Kine u grad iz kojeg i potječu, La Rochelle. Kako tvrde u Veloscoot, cilj im je povećati konkurentnost približavanjem osnovnom tržištu. Na istu stvar cilja i britanska start up tvrtka Hiut Denim, koja je pokrenula proizvodnju traperica u napuštenoj tvornici u Cardiganu. No, ne prakticiraju "proizvodnju kod kuće" samo mali. Googleov Nexus Q, pušten na tržište u lipnju prošle godine, također je dizajniran i proizveden u SAD-u. 

9 Potpuna transparentnost.
Tvrtke će morati sve više dokazivati svoju transparentnost, etičnost i brigu za okoliš jer kako pokazuju istraživanja, pada vjera potrošača u brendove. Primjer: Najpoznatiji lanac brze hrane McDonald's uveo je meni na kojem je jasno označeno koliko kalorija sadrži porcija. S druge strane, brazilska kozmetička kompanija Natura u svojim godišnjim izvješćima iznosi podatke o društveno odgovornom poslovanju, poput, potrošnje vode, edukaciji zaposlenih, emisiji CO2 i slično. 

10 Nadovezujući se na prethodni trend, svojom transparentnošću tvrtke će sve više raditi na uključivanje potrošača u svoje aktivnosti.
Primjer: Brazilski nogomenti klub Vitoria lansirao je nove dresove, sa crveno, crno, bijelim prugama (inače su crno-bijeli) kojima pozivaju navijače da doniraju krv.

Komentirajte prvi

New Report

Close