Domaće kompanije iskoristile su krizu u hrvatskom Agrokoru da zauzmu bolje pozicije i povećaju tržišne udjele u Bosni i Hercegovini, izvještava Indikator.ba.
Kriza koncerna Ivice Todorića imala je višestran utjecaj na tržište BiH, osim zabrinutost velikog broja dobavljača, zbog velikih potraživanja, prije svega od Konzuma, pokazala se kao i dobra prilika za BiH proizvođače i trgovce, objašnjava portal.
Velika prednost Binga
Najveći gubitnik je trgovački lanac Konzum, koji je 2016. godini izgubio vodeće mjesto u maloprodaji na tržištu Bosne i Hercegovine, dok je u novi lider postao lanac Bingo iz Tuzle, u vlasništvu Senada Džambića. Podaci analitičara pokazuju da je Bingo značajno prestigao Konzum dosezanjem tržišnog udjela od 42 posto, dok Konzum sada ima udio od 36 posto. Međutim, dobitnici su i drugi BiH maloprodajni lanci.
7 od
deset najvećih trgovaca u 2017. bilo je dominantno u vlasništvu BiH poduzetnika
"Bingo predvodi skupinu domaćih trgovačkih lanaca koji sada dominiraju maloprodajom: sedam od deset najvećih trgovaca u 2017. godini bilo je dominantno u vlasništvu BiH poduzetnika, dok ih je na početku 2017. bilo pet od deset, s udjelom strukture koja favorizira međunarodne lance", navodi se u analizi Euromonitor Internationala.
Bijeg dobavljača
Rješavajući se imovine, Konzum je neke trgovine predao izravno najvećem konkurentu, poput onih u trgovačkom centru Džananović u Zenici ili u Alta centru u Sarajevu, što je utjecalo na rast Binga. U izvještaju izvanredne Agrokorove uprave hrvatskom Ministarstvu gospodarstva navodi se da je krajem prošle godine Konzum u BiH imao pad prihoda koji je najvećim dijelom posljedica nedovoljnih zaliha, a što je posljedica prekida suradnje nekih BiH dobavljača, odnosno potpunog izlasaka pojedinih dobavljača iz Konzuma.
"Oporavak isporuka i prometa idu nešto sporije od očekivanog te je još uvijek prisutna ograničena ili loša suradnja s desetak dobavljača", navedeno je u jednom od izvještaja objavljenih početkom ove godine.
Sarajevski kiseljak
Uspon Vitinke i Oaze
Iz sektorskih analiza Euromonitora vidljivo je da je, iako je zadržao lidersku poziciju na tržištu flaširanih voda, Sarajevski kiseljak u vlasništvu Agrokorove Jamnice pretrpio određene gubitke. Dobitnici su domaći proizvođači flaširane vode Vitinka i Oaza koji su imali najveće povećanje udjela u off-trade prodaji 2017. godine, navode analitičari Euromonitora, dodajući da je Vitinka ostvarila dobitak na račun Sarajevskog kiseljaka, preuzimajući dio prostora na policama trgovina izvan Konzumovih prodajnih mjesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu