Europski proizvođači odjeće, kozmetike i igračaka gube zbog krivotvorina oko 16 milijardi eura prihoda godišnje, a ugašeno je i oko 200 tisuća radnih mjesta, utvrdio je Ured EU-a za intelektualno vlasništvo (EUIPO).
“Krivotvorena roba donosi stvarne troškove – za potrošače, za robne marke i za naša gospodarstva. Najnovije istraživanje pokazuje vrlo stvarne troškove, iskazane u padu prodaje i gubitku radnih mjesta u EU”, rekao je izvršni direktor EUIPO-a João Negrão.
Među gubitnicima izdvaja se njemačka industrija igračaka, sektor na koji otpada trećina izgubljenog prihoda, prenosi agencija dpa. U sektoru odjeće najveći je gubitaš Cipar, a u sektoru kozmetike Francuska. Industrija odjeće svake godine gubiti gotovo 12 milijardi eura prihoda ili 5,2 posto ukupnog prometa.
Znatno manju prodaju bilježe i europski sektori kozmetike i igračaka u cjelini. Krivotvorena kozmetika smanjila je kompanijama prihod za tri milijarde eura, što odgovara padu za 4,8 posto. Industrija igračka ostala je bez milijardu eura prihoda, koji se smanjio za 8,7 posto.
Krivotvorenje utječe i na tržište rada. Prema istraživanju EUIPO-a, provedenom u razdoblju od 2018. do 2021., krivotvorine su uzrok gašenja 160.000 radnih mjesta u sektoru odjeće, 32.000 u sektoru kozmetike i 3.600 u industriji igračaka.
Krivotvorena roba često predstavlja i ozbiljne zdravstvene i sigurnosne probleme za potrošače, što posebno vrijedi za krivotvorenu kozmetiku i za igračke.
Potrošači kupuju krivotvorine uglavnom zato što im je original preskup, pokazalo je EUIPO-vo istraživanje. Trećina Europljana smatra taj motiv prihvatljivim, a među mladima udio se penje na 50 posto, izvijestio je ured.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu