Odlazak fiksnog telefona u povijest uslijed tehnološkog booma trenutno koče nostalgičari i navika građana da imaju tu mogućnost, pa će ova vrsta usluge nestajati.
Prošlog tjedna, AT&T je podnio zahtjev za izuzeće koje bi mu omogućilo da prestane servisirati tradicionalne fiksne telefone u Kaliforniji. AT&T i Verizon su ranije izjavili da žele biti u potpunosti operativni na novijoj infrastrukturi u narednih nekoliko godina.
To je dio sveobuhvatnog poteza pružatelja telefonskih usluga da zamjene starije telefonske sistemske linije zasnovane na bakrenoj žici, poznate i kao POTS, bržom i naprednijom tehnologijom koja ne radi s fiksnim telefonima, piše B92.
Pružatelji telefonskih usluga širom svijeta se pomiču prema ponudi optičkih kablova i pristupa internetu i povlače stariju opremu, uključujući i same bakrene žice. Proces je također u tijeku i u Francuskoj i Velikoj Britaniji.
Potrošači će morati odlučiti hoće li odustati od svojih fiksnih telefona ili će se potencijalno suočiti s većim troškovima zbog složenih, skupih rješenja telefonskih kompanija. Alternative možda nisu ni tako pouzdane kao staromodne fiksne telefone, a proces zamjene stare opreme za novu mogao bi biti ogroman pothvat.
Kao dio promjene, američki pružatelji usluga su dužni ponuditi korisnicima alternativu fiksnim telefonima i koristiti uređaje za pretvaranje analognih signala u digitalne, bilo preko optičkih kablova ili bežične tehnologije, kao što je LTE/5G.
U Sjedinjenim Državama, pomicanje s bakrenih fiksnih telefona će najvjerojatnije utjecati na ljude starije od 65 godina i vlasnike malih poduzeća.
Ovo će utjecati i na bolnice, klinike i liječničke ordinacije. Konverzije, koje će koštati kupce između 200 i 400 dolara, također će morati dogoditi s bilo kojim analognim alarmima i kutijama za hitne pozive unutar liftova.
Analiza jedna pokazuje da će do 2030. ostati samo oko 5% fiksnih telefona. Ali da bi se svi oni uklonili, „moglo bi trajati duže – desetljećima“.
Tijekom godina, Federalna komisija za komunikacije je dozvolila telefonskim kompanijama da naplaćuju manje da bi više ljudi prešlo na sustave Voice over Internet Protocol (VoIP), koji podržavaju integraciju glasa s drugim uslugama zasnovanim na internetu.
Cijena fiksnog bežičnog pristupa obično iznosi oko 69 dolara mjesečno, dok internet košta oko 100 dolara.
Od bakrenih žica do glasa preko interneta
Postoji nekoliko velikih izazova s potpunim ukidanjem fiksnih telefona i prateće opreme, kaže Will McKeon-White, viši analitičar u Forrester Researchu.
Na primjer, ne znaju sve zgrade s fiksnim sustavima gdje se nalazi njihova oprema — neke su zacementirane na zidove tvornica ili se čuvaju u teško dostupnim prostorijama. Budući da će radnici telefonskih usluga morati biti raspoređeni tijekom procesa uklanjanja, ovo bi moglo produžiti vrijeme završetka.
“Fiksni telefoni se polako uklanjaju i zamjenjuju, ali to je spektar i teško je izračunati zapreminu uređaja od bakrene žice zbog toga koliko različitih oblika oni imaju i činjenice da se čini da organizacije otkrivaju desetine ovih uređaja tijekom operacija zamjene” kaže McKeon-White.
Pored toga, ponekad bakrene žice mogu biti pouzdanije od VoIP usluga jer sustavi zasnovani na bakru i dalje mogu raditi čak i kada je struja nestala, za razliku od sustava zasnovanih na Internetu. Ruralna područja također često nemaju pouzdane internetske usluge velike brzine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Američki telekomi odavno su postali sami sebi svrha, nisu bolji od nekadašnjih sovjetskih državnih poduzeća, država ih protežira, za korisnike ih nije briga
Uključite se u raspravu