Korejska brodogradnja, vodeća u svijetu, počinje se oporavljati nakon nekoliko teških godina.
Zbog rastuće potražnje za kontejnerskim brodovima, naftnim i LNG tankerima, tamošnja brodogradilišta u prvih sedam mjeseci osigurala su 30 posto više narudžbi nego lani, pokazuju podaci japanske banke Nomura.
Prema analitičkoj kući Clarksons, Južna Koreja osvojila je 42 posto globalnih narudžbi komercijalnih brodova. Kini je pripao udjel od 33 posto, a Japanu od 10,5 posto.
Rastom cijene nafte blizu 80 dolara poboljšava se situacija i u segmentu gradnje naftnih platformi koje su posljednjih godina bile veliki uteg korejskim škverovima.
Iako su kineska brodogradilišta i dalje veliki konkurenti, analitičari predviđaju da će Južna Koreja ostati prvi izbor brodovlasnika kada su u pitanju tehnološki složeniji brodovi, poput LNG tankera.
Kako bi povećali konkurentnost, korejska brodogradilišta povećavaju automatizaciju i digitalizaciju proizvodnog procesa. K tome, počeli su sami razvijati softverska rješenja, poput Hyundaija koji u brodove ugrađuje svoj softver za izračunavanje najkraće i najefikasnije rute.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu