Brazilske vlasti zaustavile su izgradnju tvornice kineskog proizvođača električnih vozila BYD zbog toga što su radnici uključeni u njezinu izgradnju tijekom rada na projektu živjeli u uvjetima koji su usporedivi s “ropstvom”.
Naime, više od 160 radnika u brazilskoj sjeveroistočnoj saveznoj državi Bahia, spašeno je od neljudskih radnih uvjeta, prema izjavi tamošnjeg Državnog tužiteljstva za rad, javlja BBC.
Smještaj koji je osiguran radnicima koji su gradili tvornicu za jednog od najvećih proizvođača električnih vozila na svijetu opisan je kao ponižavajuć, a građevinska tvrtka koja ih je angažirala za rad na projektu zadržavala je njihove putovnice i nije im isplaćivala plaće.
Iz BYD-a izjavili su kako su prekinuli ugovor s izvođačem radova kojeg su angažirali za izgradnju novog pogona te da kompanija ostaje predana “potpunoj usklađenosti s brazilskim zakonodavstvom”.
Tvornica je trebala biti puštena u rad do ožujka 2025. godine, a bila bi to prva BYD-ova tvornica električnih vozila izvan Azije.
Radnici koje je zaposlio izvođač radova Jinjiang Construction Brazil živjeli su u četiri objekta u gradu Camaçari.
Život i rad u neljudskim uvjetima
Prema tvrdnjama tužitelja, u jednom od tih objekata, radnici su spavali na krevetima bez madraca.
Problem je predstavljala i zajednička kupaonica koju je koristilo više od 30 radnika, a zbog čega su morali ustajati vrlo rano kako bi bili spremni za posao.
“Uvjeti u smještaju otkrili su alarmantnu sliku prekarnosti i degradacije”, poručili su iz tamošnjeg ureda javnog tužitelja.
Sukladno brazilskom zakonu, uvjeti “slični ropstvu” podrazumijevaju dužničko ropstvo kao i rad koji krši ljudsko dostojanstvo.
Iz ureda javnog tužitelja dodali su da je situacija uključivala i “prisilan rad”, jer poslodavac mnogim radnicima nije isplatio plaću te im je postavio pretjerane troškove u slučaju da odluče raskinuti ugovor o radu.
Nakon incidenta, iz BYD-a su izjavili da su radnici premješteni u hotele. Dodali su da su proveli “detaljan pregled” radnih i životnih uvjeta koje je podugovarač osigurao zaposlenicima kao i to da su od sporne građevinske tvrtke “više puta” zahtijevali poboljšanje uvjeta za radnike.
Kompanija pretekla Muska, osvaja Brazil
Podsjetimo, riječ je o kompaniji koja je u posljednja tri mjeseca 2023. godine prodala više električnih vozila od konkurentske Tesle u vlasništvu Elona Muska.
BYD širi svoj utjecaj u Brazilu, koji je njegovo najveće inozemno tržište s velikom prednošću. Prvu tvornicu otvorio je u São Paulu 2015. godine, no kako bi ondje proizvodio šasije za električne autobuse.
Prošle godine, iz te tvrtke najavili su ulaganje od tri milijarde reala (484,2 milijuna dolara) kako bi u Brazilu izgradili tvornicu električnih vozila.
Prodaja električnih vozila u Kini potaknuta je vladinim subvencijama koje potiču potrošače da zamijene svoja vozila na benzin za električna vozila ili hibride.
No, u inozemstvu raste protivljenje prema onome što neki vide kao nepravednu potporu kineske vlade domaćim proizvođačima automobila.
Velika tržišta poput SAD-a i EU-a uvela su carine na električna vozila iz Kine, a novi slični nameti očekuju se tijekom nadolazeće administracije izabranog predsjednika SAD-a Donalda Trumpa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu