Kineski dužnosnici i proizvođači automobila zainteresirani su njemačke tvornice koje su predviđene za zatvaranje, a posebno su zainteresirani za Volkswagenove lokacije, rekao je za Reuters izvor upoznat s razmišljanjima kineske vlade.
Kupnja tvornice omogućila bi Kini jačanje utjecaja u cijenjenoj njemačkoj automobilskoj industriji, domu nekih od najstarijih i najprestižnijih automobilskih marki.
Pitanje sindikata
Ovaj potez mogao bi predstavljati politički najosjetljivije kinesko ulaganje dosad. Volkswagen je dugo bio simbol njemačke industrijske moći, a sada je ugrožen globalnim gospodarskim usporavanjem i izazovima tranzicije na zelene tehnologije.
Proizvodnja automobila u Njemačkoj za europsko tržište omogućila bi kineskim proizvođačima električnih vozila da izbjegnu EU carine na uvoz iz Kine, što bi dodatno ugrozilo konkurentnost europskih proizvođača.. Odluke o ulaganjima ovisit će o stavu nove njemačke vlade prema Kini nakon izbora u veljači, rekao je izvor.
Ekonomski odnosi dviju zemalja produbili su se tijekom 16-godišnje vladavine Angele Merkel, zahvaljujući ulaganjima i izvozu njemačkih proizvođača automobila u Kinu. No odnosi su zahladili jer aktualna koalicija nastoji smanjiti ovisnost o Kini. Ministrica vanjskih poslova Annalena Baerbock opisala je predsjednika Xi Jinpinga kao ‘diktatora’, a Kinu kao rivala.
Volkswagen istražuje alternativne namjene za tvornice u Dresdenu i Osnabrücku u sklopu programa smanjenja troškova i restrukturiranja njemačkih operacija. Prodaja u Europi najvećeg proizvođača automobila, vlasnika marki kao što su Porsche, Audi i Škoda, opada uslijed sve jače konkurencije kineskih tvrtki.
Vodstvo VW-a željelo je zatvoriti nekoliko tvornica, ali je naišlo na otpor sindikata. Prema dogovoru postignutom prije Božića, odlučeno je da se proizvodnja u Dresdenu, gdje radi 340 radnika na električnom ID.3, zaustavi 2025., a u Osnabrücku, gdje 2300 zaposlenika proizvodi T-Roc Cabrio, 2027. godine.
Volkswagen bi bio spreman prodati tvornicu u Osnabrücku kineskom kupcu, rekao je izvor upoznat s razmišljanjem tvrtke. “Posvećeni smo pronalasku nove funkcije za lokaciju. Cilj mora biti održivo rješenje koje uzima u obzir interese tvrtke i zaposlenika”, rekao je glasnogovornik, odbivši komentirati spekulacije o ponudi.
Kineske tvrtke zabrinute su kako bi ih prihvatili njemački sindikati, koji imaju polovicu mjesta u savjetodavnim odborima njemačkih tvrtki i traže opsežne garancije za lokacije i radna mjesta, rekao je izvor upoznat s kineskim razmišljanjima.
Sindikalni predstavnik Stephan Soldanski izjavio je da radnici u Osnabrücku ne bi imali ništa protiv proizvodnje za jednog od VW-ovih kineskih partnera. “Mogu zamisliti da proizvodimo nešto za kineski joint venture … ali pod VW-ovim logom i prema VW-ovim standardima. To je ključni uvjet,” rekao je.
Već prisutni u Europi
Prodaja tvornica mogla bi biti jeftinija za VW nego njihovo zatvaranje, rekao je bankar upoznat s poslovanjem tvrtke, dodajući da bi tvornice mogle doseći cijenu od 100 do 300 milijuna eura. VW nije komentirao vrijednost imovine.
Mnogi kineski proizvođači automobila traže lokacije za tvornice u Europi kako bi zaobišli carine koje je prošle godine uvela Europska komisija zbog, kako tvrdi, nepravednih subvencija u Kini.
Većina ih je zasad odlučila graditi nove tvornice u zemljama s nižim troškovima, poput BYD-a u Mađarskoj i Turskoj, dok Leapmotor planira proizvodnju sa Stellantisom u Poljskoj, a Chery Auto ove godine kreće s proizvodnjom električnih vozila u bivšoj Nissanovoj tvornici u Španjolskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu