Nedavni dogovor premijera Srbije, Mađarske i Kine o projektu modernizacije pruge Beograd-Budimpešta na summitu Kine i 16 zemalja središnje i jugoistočne Europe počinje se realizirati.
Na sastanku ministra prometa Aleksandra Antića s predstavnicima Kineske željezničke korporacije održanog u četvrtak u Beogradu, naglašeno je kako bi studija izvodljivosti modernizacije mogla biti završena u roku šest mjeseci. Antić je kazao da postoje dvije varijante. Prva, ujedno i izvjesnija je da se modernizira postojeća pruga od Beograda do Budimepšte, dok druga varijanta uključuje izgradnju nove pruge za velike brzine vlakova. Riječ je o dijelu željezničkog europskog Koridora 10 koji bi trebao imati dva elektrificirana kolosjeka na kojemu bi vlakovi trebali postizati brzine od 160 do 200 kilometara na sat.
Kina će financirati pravac iz fonda vrijednog 10 milijardi dolara koji je napravljen za investicije u 16 zemalja središnje i jugoistočne Europe. Još uvijek nije poznat način financiranja projekta, ali je Antić naglasio da će se u obzir uzeti visina javnog duga Srbije, dodajući da u regiji ne postoje iskustva s koncesijama kada je riječ o modernizaciji postojećih pruga za putnički i teretni promet. Prema nekim procjenama, kako je naveo, modernizacija pruge od Beograda do granice sa Mađarskom će koštati 885 milijuna eura, a od mađarske granice do Budimpešte oko 1,5 milijardi eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu