Kinezi najizgledniji za posao stoljeća u Crnoj Gori

Autor: Milan Šćekić /VLM , 15. travanj 2013. u 22:00
Gradnja bi mogla početi već ove godine/PIX

Poodmakli su pregovori Podgorice s CCCCI-jem, koji je spreman na spuštanje cijene, sufinanciranje gradnje i angažman lokalne operative.

Iako je podugačka lista zainteresiranih za posao stoljeća u Crnoj Gori, gradnju autoceste Bar-Boljare, ona se svela na tri imena: kinesku kompaniju CCCCI, američko-turski konzorcij Enka-Bechtel i Europsku investicijsku banku (EIB), a  gotovo je sigurno da će se crnogorska vlada, konačno, odlučiti za Kineze.

Pregovori s kineskom kompanijom intenzivirali su se u posljednja dva mjeseca, a iako se vode iza zatvorenih vrata, prema najnovijim saznanjima, dogovor bi mogao biti postignut uskoro. Tako bi gradnja prve i najvažnije dionice autoceste od Podgorice do Mateševa mogla početi u drugoj polovici ove godine.Kineska je kompanija početkom godine poslala crnogorskoj vladi financijsku ponudu čiji je sadržaj još pod velom tajnosti, a prošloga tjedna u Pekingu se održao novi krug razgovora. U crnogorskoj vladi ne otkrivaju detalje najnovijih razgovora, ali kažu da je kineska kompanija spremna spustiti cijenu i sama sudjelovati u financiranju gradnje autoceste. Povoljni signali stižu i iz kineske Eksim banke, koja je spremna sniziti ionako povoljne kamate na kredit za gradnju autoceste. Uz sve to, u tvrtki CCCCI su voljni u gradnju autoceste, kao podzivođače, uključiti i crnogorske građevinske kompanije.

Usporedno sa završnim pregovorima s Kinezima, u crnogorskoj javnosti još traje polemika treba li graditi autocestu ili je, u teškoj ekonomskoj situaciji s ozbiljno ugroženim državnim proračunom, ipak prikladnija brza cesta koja bi bila mnogo jeftinija.Autocesta nema alternative, kaže vodeća projektantica autoceste Bar-Boljare Biljana Ivanović, koja podsjeća na to da je Građevinski fakultet u Podgorici s Hrvatskim institutom za građevinarstvo napravio projekt po europskim standardima. Ustraje da treba graditi puni profil autoceste, a da se određene uštede u cijeni mogu postići jedino ukidanjem zaustavnih traka, uz mogućnost naknadne gradnje.I crnogorska vlada već je odbila ponudu EIB-a da se, uz njegovu financijsku podršku, na polovici ukupne trase od Bara do Boljara gradi poluautocesta.

Komentari (1)
Pogledajte sve

nekad je Ingra radila ceste po Kini, sada Kinezi rade na Balkanu…

Odnosi u globalnoj ekonomiji se mijenjaju.

New Report

Close