Premijer Srbije Aleksandar Vučić boravi u Kini gdje s predstavnicima nekoliko velikih kineskih kompanija pregovara o mogućnostima investiranja u Srbiju, prije svega o izgradnji pruge Beograd-Budimpešta.
Prema izvještajima srpskih medija, kineska kompanija CRSS spremna je da za tri godine izgraditi tu brzu prugu dugu 350 kilometara. Prema Vučićevoj izjavi koju prenosi B92 s Kinezima je postignuta suglasnost da se gradi pruga između Beograda i Budimpešte na kojoj bi vlakovi, u jednoj varijanti, mogli postizati brzinu od 300 kilometara na sat, međutim postoje dva srpska uvjeta. "Prvi je da nemamo vremena za čekanje i da izgradnja ne može trajati deset godina. Naša molba je da to traje najviše tri godine, a kineska strana je obećala da će se pridržavati toga roka. Drugi problem su državna jamstva. Zato smo tražili više različitih koncepata, privatno-javno partnerstvo, koncesije i druge načine, samo da što manje opteretimo javni dug", rekao je Vučić.
515milijuna
eura potrebno je za novu prugu od Novog Sada do Subotice
Nova pruga Beograd-Budimpešta bila bi korisna za Srbiju, Mađarsku, ali i cijelu regiju, jer bi ubrzala transport ljudi i robe prema središnjoj i zapadnoj Europi, rekao je Tanjugu Miodrag Poledica, državni tajnik u Ministarstvu građevinarstva, prometa i infrastrukture i ocijenio da je najbolji model za tu investiciju javno-privatno partnerstvo ili koncesija."Krak na željezničkom Koridoru 10b koji povezuje Beograd i Budimpeštu povezao bi cijelu jugoistočna Europu sa zapadnom i središnjom Europom. A posebno bi se iz jadranskih i crnogorskih luka brže i bolje plasirala roba na tom pravcu", rekao je Poledica."Vlakom od Beograda do Budimpešte sada se putuje sedam do osam sati, a modernizacijom bi se to vrijeme skratilo na tri do četiri sata.
Poslovni ljudi bi mogli otići u Budimpeštu vlakom na sastanak i vratiti u jednom danu", ističe Poledica.Prema njegovim rečima, razmatraju se dvije dvije opcije, prva je da se modernizira i rekonstruira postojeća pruga, a druga je da se izgradi potpuno novi sustav. "Na srpskoj strani imamo 184 kilometara, a na Mađarskoj 166, a sada imamo samo jedan kolosijek. Modernizacija bi značila gradnju još jednog kolosijeka i rekonstrukciju sadašnjeg za brzinu od 160 do 200 kilometara na sat. U drugoj opciji, novi sustav za brze vlakove podrazumijevao bi izgradnju dva kolosijeka za brze vlakove i za velike brzine", objašnjava Poledica.Za rekonstrukciju i modernizaciju na većem dijelu pruge u Srbiji je osigurana projektna dokumentacija, što je preduvjet za ulaganje. Jedan dio ulaganja riješio bi se ruskim kreditom, a za dio od Novog Sada do Subotice treba oko 515 milijuna eura. Prema ranijim procjenama, za srpski dio pruge Beograd-Budimpešta trebalo bi osigurati više od 800 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu