Kineski trgovci pobunili se protiv autoindustrije

Autor: Tomislav Pili , 14. siječanj 2015. u 18:10
Revolt je izazvao potez BMW-a/REUTERS

Prodavači automobila zbog očekivanja o slabljenju prodaje traže realnije prodajne ciljeve i financijsku potporu.

Dok dio europskih proizvođača automobila tijekom ove godine očekuje slabije prodajne rezultate na golemom kineskom tržištu, tamošnji trgovci traže realnije prodajne ciljeve i naravno – više novca.

Revolt trgovaca automobilima izbio je nakon što je njihova udruga zatražila novu preraspodjelu profita koju zapadna auto-industrija ostvaruje u Kini. Cijelu je stvar "zakuhao" njemački BMW sklopivši prošlog tjedna ugovor sa svojim trgovcima kojim će im isplatiti 820 milijuna dolara bonusa ako se ostvare prodajne prognoze. Nota bene, BMW je jedna od pesimističnijih tvrtki koja u 2015. očekuje usporavanje prodaje u Kini. No, potez Bavaraca potaknuo je trgovce ostalih brendova, poput Volkswagena, Toyote i General Motorsa da pokušaju dobiti slične uvjete, piše Bloomberg.

 

Weigi

Trgovci i proizvođači moraju naći načina za suradnju i osiguranje zajedničkih interesa

"Moramo pregovarati s njima i zaštiti svoja prava. Prestat ću kupovati automobile od njih dok ne pruže financijsku potporu", ističe Richard Li, trgovac Toyotinim automobilima. Dok je prethodnih godina rasla po dvoznamenkastim stopama, ukupna prodaja automobila u Kini bi ove godine trebala porasti sedam posto, tek malo više nego lani. Na slabljenje prodaje sve više utječu restrikcije lokalnih vlasti kojima se želi smanjiti zagađenje zraka, ali i slabiji kineski gospodarski rast.

Stoga većina trgovaca daje popuste na kupnju koji im smanjuju maržu, samo da bi dostigli prodajne ciljeve koje su zadale kompanije. Analitičari predviđaju da će profitna margina kineskih trgovaca ove godine u prosjeku iznositi četiri posto, dvostruko manje nego 2011. godine. Han Weiqi, analitičar CSC International Holdinga kaže kako su trgovci – u vrijeme jake potražnje – bili spremni učiniti sve što proizvođači od njih traže samo da dobiju pravo prodaje. "S očekivanim usporavanjem rasta potražnje proizvođači i trgovci moraju pronaći načina za mirnu suradnju i osiguranje zajedničkih interesa", ocjenjuje Weiqi.

Komentirajte prvi

New Report

Close