Kineski tehnološki giganti će u narednih nekoliko godina značajno promijeniti tržište električnih automobila, ocjenjuje njemački ekspert Ferdinand Dudenhefer.
“Izgleda da ćemo vidjeti do sada najveću transformaciju branše”, navodi Dudernhefer u novoj studiji kineskog tržišta automobila, najvećeg na svijetu.
U centru pažnje su uz nekolicinu drugih visokotehnološki koncerni Huawei i Xiaomi, u Europi poznatiji kao proizvođači mobilnih telefona, piše Investotor.me.
Njemački ekspert ukazuje da te i druge tehnološke tvrtke u partnerstvu sa proizvođačima automobila razvijaju softver za inteligentna vozila.
Kao primjer naveo je Xiaomijev model SU7 i liniju e-automobila Avatr koju je Huawei razvio s proizvođačem baterija CATL i drugim tvrtkama.
SU7 ne sklapa Xiaomi, nego kineski proizvođač BAIC, dok Huawei u automobile Avatr ugrađuje svoj operativni sistem Harmony, ukazuje Dudenhefer.
To je svojevrsna zamjena uloga u automobilskoj industriji, jer proizvođači sklapaju vozila i snabdijevaju tehnološke gigante, koji automobile ubacuju u informacioni ekosistem i čine ih inteligentnim.
“Puko savijanje lima postaje dosadno”, napisao je Dudenhefer.
Kina je vodeće tržište e-automobila i poprište žestoke međunarodne konkurencije. Vode domaći proizvođač BYD i američki Tesla, dok njemačke tvrtke kaskaju daleko iza.
Tvornica s juga Kine je u posljednjem kvartalu 2023. prvi put u prodaji pretekla Teslu. “Za desetljeće BYD će preteći japansku Toyotu,” sada prvog prodavača automobila u svijetu, ocjenjuje njemački stručnjak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu