Britanija je postala obećana zemlja za globalne šopingholičare zbog značajnog pojeftinjenja luksuzne robe uslijed pada tečaja funte. To je dovelo do značajnog rasta turista koji dolaze isključivo zbog kupnje dok prodaja luksuzne robe u drugim europskim metropolama pada.
Prema pisanju Wall Street Journala koji se poziva na analizu švicarske banke UBS, potrošnja stranaca na robu za koju se traži povrat poreza – u što u pravilu spada luksuzna roba – skočila je u kolovozu u Velikoj Britaniji 36 posto na godišnjoj razini. Za usporedbu, prodaja takve robe u Francuskoj bilježi pad od gotovo petinu dok se u Italiji bilježi 11 posto minusa. Skok potrošnje ne treba čuditi ako se pogleda usporedba cijena koju je napravila konzultantska kuća Deloitte.
36posto
skočila je prodaja luksuzne robe strancima u kolovozu
Uvertira pred navalu
Tako ženska torbica Speedy 30 koju proizvodi Louis Vuitton u Londonu stoji 645 funti ili 802 dolara. U pariškim trgovinama za tu bi torbicu trebalo izdvojiti 760 eura ili 850 dolara, a u New Yorku čak 970 dolara. U Kini pak ta torbica stoji 7450 juana ili 1115 dolara. Muški pulover od kašmira u Londonu se može dobiti za 650 funti (808 dolara), u Parizu za 940 dolara, New Yorku 995 dolara, a u Kini za 1287 dolara. No, u porastu nije samo prodaja skupe odjeće već i satova i nakita koji bilježe rast od gotovo 17 posto.Povoljnu kupnju u Londonu stoga su najviše prepoznali upravo kineski kupci. Myf Ryan, marketinška direktorica tvrtke Westfield koja upravlja s dva velika londonska trgovačka centra ističe za WSJ kako Kinezi ove godine u prosjeku kupuju 10 proizvoda, dvostruko više nego lani. No, ljetne rasprodaje tek su uvertira za pravu navalu koja se očekuje u predbožićno vrijeme.
Prema podacima turističke zajednice VisitBritain, buking za britanske destinacije u razdoblju između listopada i prosinca u Kini je u porastu za 24 posto, u Indiji za 11 posto, a u Americi za šest posto u odnosu na godinu ranije.Rezervacije londonskih hotela u porastu su pak devet posto. S druge strane, rast potražnje za letovima prema Otoku, barem u američkom slučaju, doveo je do pojeftinjenja avionskih karata. Cijene su u prosjeku niže za šest posto za letove iz američkih gradova te pet posto iz kanadskih. Skok prodaje primjećuje i londonska zračna luka Heathrow, kaže Jonathan Cole, komercijalni direktor tog aerodroma. "Nakon referenduma o izlasku iz Europske unije značajno je porasla prodaja luksuznih brendova", tvrdi Cole.
Pojeftinjenje zbog funte
Ekonomski analitičari tumače kako postoji nekoliko razloga zašto se Velika Britanija pretvorila u potrošački raj. Jedan je pad tečaja funte od 17 posto od lipanjskog Brexita, pa se njome trguje na 30-godišnjem minimumu. Pad tečaja podignuo je cijene uvozne robe poput vina. potrošačke elektronike ili nekih brendova automobila. Međutim, proizvođači luksuzne robe, koji često imaju vrlo velike marže, cijene nisu povećavali.
To je preko noći britansko tržište učinilo među najpovoljnijim tržištima luksuzne robe na svijetu. Iz Louis Vuitton Möet Hennessya odbili su komentirati podatak zašto njihovi proizvodi toliko odskaču u cijeni u Londonu u odnosu na ostale dijelove svijeta, navodi WSJ. Glasnogovornik tvrtke Brunello Cucinelli pojasnio je kako se cijene definiraju po lansiranju svake kolekcije. "Maloprodajne cijene definirane su u svakoj pojedinačnoj valuti i redovito se osvježavaju, s obzirom na relativnu fluktuaciju u tečaju", izjavio je glasnogovornik.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu