Kineski proizvođač automobila BYD zabilježio je značajan rast prodaje krajem prošle godine, dok se američkim konkurentom Teslom natjecao za titulu najvećeg svjetskog proizvođača električnih vozila (EV) u 2024. godini.
Kineska kompanija objavila je da je u prosincu prodala 207.734 električna vozila, čime je ukupan broj prodanih vozila na godišnjoj razini dosegao 1,76 milijuna, zahvaljujući subvencijama i popustima koji su privukli kupce.
BYD je podatke o skoku prodaje objavio u četvrtak, baš kada se očekuju i Teslini rezultati prodaje za zadnje tromjesečje prošle godine.
Američki proizvođač električnih automobila zadržao je malu prednost u prodaji električnih vozila nad BYD-om u prethodnom tromjesečju, no tvrtka sa sjedištem u Shenzhenu smanjuje taj razmak.
Ukupna prodaja vozila BYD-a porasla je za više od 41 posto u 2024. Taj skok uglavnom je potaknut prodajom hibridnih automobila, piše BBC.
Rezultat je to, pored ostalog, i državnih subvencija koje su potrošače potaknule na kupovinu pristupačnih električnih automobila.
BYD prodaje 90 posto svojih automobila u Kini, gdje je povećao prednost nad stranim markama poput Volkswagena i Toyote.
Konkurenti pred izazovom
No, dok Kinezi profitiraju, njihovim konkurentima baš i ne ‘cvjetaju ruže’.
Podsjetimo, japanske tvrtke Honda i Nissan prošli su mjesec potvrdili da vode pregovore o spajanju, a sve kako bi pokušali odgovoriti na konkurenciju kineske automobilske industrije.
Također, Volkswagen je objavio da je postigao dogovor sa sindikatom IG Metall, čime će se spriječiti zatvaranje tvornica u Njemačkoj kao i val otkaza.
Njemački automobilski div ranije je upozorio da bi mogao zatvoriti tvornice na svom matičnom tržištu po prvi put u povijesti kako bi smanjio troškove
Početkom prosinca, Carlos Tavares, šef automobilskog giganta Stellantis, dao je ostavku nakon sukoba u upravnom odboru.
Njegov nagli odlazak iz tvrtke, koja posjeduje marke poput Vauxhalla, Jeepa, Fiata, Peugeota i Chryslera, dogodio se dva mjeseca nakon što je Stellantis izdao upozorenje o padu dobiti.
U trećem tromjesečju 2024., BYD je zabilježio snažan rast prihoda, nadmašivši Teslu po prvi put.
Tvrtka je između srpnja i rujna ostvarila više od 200 milijardi juana prihoda (28,2 milijarde dolara), 24 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, i tako nadmašila kompaniju Elona Muska čiji je tromjesečni prihod iznosio 25,2 milijarde dolara.
Ipak, Tesla je i dalje prodao više električnih vozila od BYD-a.
Carine kao ‘protuotrov’
Kineski proizvođači automobila nastoje povećati prodaju svojih električnih vozila izvan zemlje, no suočavaju se s otporom na nekim velikim tržištima.
Podsjetimo, u listopadu 2023. na snagu su stupile carine Europske unije do 45,3 posto na uvoz kineskih električnih vozila diljem bloka.
Sjedinjene Američke Države također su uvele carinu od 100 posto na električna vozila iz Kine, a očekuje se da će novoizabrani predsjednik Donald Trump uvesti dodatne carine na uvoz.
U međuvremenu, BYD širi svoj utjecaj na tržištima u razvoju, no lani se suočio s poteškoćama u Brazilu, na svom najvećem inozemnom tržištu, gdje su lokalne vlasti zaustavile izgradnju njegove tvornice, uz optužbe da su radnici koji su je gradili, živjeli u uvjetima sličnim “ropstvu”.
BYD je naveo kako je prekinuo suradnju s građevinskom tvrtkom upletenom u incident te ostao predan “potpunom poštivanju brazilskog zakonodavstva”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu