Kineski proizvođač automobila BYD zabilježio je značajan rast prodaje krajem prošle godine, dok se američkim konkurentom Teslom natjecao za titulu najvećeg svjetskog proizvođača električnih vozila (EV) u 2024. godini.
Kineska kompanija objavila je da je u prosincu prodala 207.734 električna vozila, čime je ukupan broj prodanih vozila na godišnjoj razini dosegao 1,76 milijuna, zahvaljujući subvencijama i popustima koji su privukli kupce. BYD je podatke o skoku prodaje objavio u četvrtak, baš kada se očekuju i Teslini rezultati prodaje za zadnje tromjesečje prošle godine.
Američki proizvođač električnih automobila zadržao je malu prednost u prodaji električnih vozila nad BYD-om u prethodnom tromjesečju, no tvrtka sa sjedištem u Shenzhenu smanjuje taj razmak.Ukupna prodaja vozila BYD-a porasla je za više od 41 posto u 2024.
Taj skok uglavnom je potaknut prodajom hibridnih automobila, piše BBC.Rezultat je to, pored ostalog, i državnih subvencija koje su potrošače potaknule na kupovinu pristupačnih električnih automobila. BYD prodaje 90 posto automobila u Kini, gdje je povećao prednost nad stranim markama poput Volkswagena i Toyote.
Konkurenti pred izazovom
No, dok Kinezi profitiraju, njihovim konkurentima baš i ne ‘cvjetaju ruže’. Podsjetimo, japanske tvrtke Honda i Nissan prošli su mjesec potvrdili da vode pregovore o spajanju, a sve kako bi pokušali odgovoriti na konkurenciju kineske automobilske industrije. Također, Volkswagen je objavio da je postigao dogovor sa sindikatom IG Metall, čime će se spriječiti zatvaranje tvornica u Njemačkoj kao i val otkaza.
Njemački automobilski div ranije je upozorio da bi po prvi put u povijest mogao zatvoriti tvornice na matičnom tržištu kako bi smanjio troškove Početkom prosinca, Carlos Tavares, šef automobilskog giganta Stellantis, dao je ostavku nakon sukoba u upravnom odboru. Njegov nagli odlazak iz tvrtke, koja posjeduje marke poput Vauxhalla, Jeepa, Fiata, Peugeota i Chryslera, dogodio se dva mjeseca nakon što je Stellantis izdao upozorenje o padu dobiti.
U trećem tromjesečju 2024., BYD je zabilježio snažan rast prihoda, nadmašivši Teslu po prvi put. Tvrtka je između srpnja i rujna ostvarila više od 200 milijardi juana prihoda (28,2 milijarde dolara), 24 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, i tako nadmašila kompaniju Elona Muska čiji je tromjesečni prihod iznosio 25,2 milijarde dolara. Ipak, Tesla je i dalje prodao više električnih vozila od BYD-a.
Carine kao ‘protuotrov’
Kineski proizvođači automobila nastoje povećati prodaju električnih vozila izvan zemlje, no suočavaju se s otporom na nekim velikim tržištima. Podsjetimo, u listopadu 2023. u EU su na snagu su stupile carine na uvoz kineskih električnih vozila visine do 45,3 posto. Sjedinjene Američke Države također su uvele carinu od 100 posto na električna vozila iz Kine, a očekuje se da će novoizabrani predsjednik Donald Trump uvesti dodatne carine.
U međuvremenu, BYD širi svoj utjecaj na tržištima u razvoju, no lani se suočio s poteškoćama u Brazilu, na svom najvećem inozemnom tržištu, gdje su lokalne vlasti zaustavile izgradnju njegove tvornice, uz optužbe da su radnici koji su je gradili, živjeli u uvjetima sličnim “ropstvu”. BYD je naveo kako je prekinuo suradnju s građevinskom tvrtkom upletenom u incident te ostao predan “potpunom poštivanju brazilskog zakonodavstva”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu