Kineske kvote potaknule 
globalni investicijski tsunami

Autor: Borivoje Dokler , 16. siječanj 2018. u 22:00
U Detroitu su predstavljeni brojni koncepti električnih automobila / Reuters

Proizvođači najavljuju ulaganja od najmanje 90 milijardi USD.

Iako u ukupnoj prodaji od oko 90 milijuna vozila, električni automobili sudjeluju s manje od 1 posto, najveći svjetski automobilski brendovi najavili su golema ulaganja baš u taj segment. Procjenjuje se da će ulaganja u proizvodnju baterija i električnih automobila iznositi najmanje 90 milijardi dolara i dodatno će rasti, piše Reuters. Američki i njemački proizvođači istaknuli su da kako je većina tih ulaganja namijenjena za Kinu gdje je vlada donijela kvotu prodaje vozila na električni pogon s početkom u 2019. godini.

Kraj dominacije Tesle

Uz to, svjetski proizvođači automobila reagirali su i na pritisak regulatora u Europi i Kaliforniji kojima se želi smanjiti emisija ugljičnog dioksida iz fosilnih goriva. Mike Jackson, izvršni direktor tvrtke AutoNation, najvećeg maloprodajnog lanca automobila u SAD-u, kazao je kako očekuje da bi do 2030. električna vozila mogla dosegnuti od 15 do 20 posto prodaje novih vozila u SAD-u te da će se Tesla, koji je danas dominantan igrač sa 100 tisuća prodanih vozila, uskoro suočiti s pravom konkurencijom.

Naime, vodeći svjetski proizvođači automobila u narednih pet godina spremaju uvesti desetke novih baterijskih i hibridnih modela vozila. To je ovih dana na Detroit Auto Showu potvrdio i izvršni direktor njemačkog Daimlera Dieter Zetsche kazavši kako će uskoro svatko moći biti najistaknutiji proizvođač električnih automobila.

Kineski proizvođači tajnoviti

Istaknuo je i da će Daimler uložiti najmanje 11,7 milijardi dolara u razvoj deset električnih i 40 hibridnih modela. No, najveće investicije u tom smjeru najavio je drugi veliki njemački div, Volkswagen, koji do 2030. kani uložiti 40 milijardi dolara. Američki Ford potvrdio je da će udvostručiti ulaganja na 11 milijardi dolara, dok je General Motors objavio da do 2023. planira uvesti 20 novih električnih i hibridnih modela, ali nije izvijestio koliko točno planira uložiti. Detalje o ulaganjima nisu objavili ni kineski proizvođači, no poručili su da imaju vrlo ambiciozne investicijske planove.

Komentirajte prvi

New Report

Close